زمان خبر:14 ثانیه قبل

بایننس، بزرگترین صرافی رمزارزی جهان از نظر حجم معاملات، دومین نسخه از پروتکل متقابل زنجیره ای خود را راه اندازی کرده است که پرچمدار لایه 1 بلاکچین ها، BNB Chain، را به زنجیره های دیگر متصل می کند.

این شرکت در بیانیه مطبوعاتی که روز سه شنبه با CoinDesk به اشتراک گذاشته شد، اعلام کرد، بایننس پل 2.0 با بلاکچین های بیشتری سازگار خواهد بود، تجربه کاربری بهتری را ارائه می دهد و هزینه های تعمیر و نگهداری را کاهش می دهد.

این پل به کاربران اجازه می دهد تا از طریق اپلیکیشن بایننس به امور مالی متمرکز سنتی (CeFi) و امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) دسترسی داشته باشند. امور مالی غیرمتمرکز به فعالیت های مالی اطلاق می شود که بدون هیچ واسطه ای بر روی بلاکچین انجام می شود. بایننس در ماه فوریه (بهمن-اسفند) به عنوان یک تامین کننده کلیدی زیرساخت بلاکچین، لایه 1 یا بلاکچین پایه خود را به زنجیره BNB تغییر داد. پل یکی از عناصر مهم این فرآیند است، زیرا به کاربران و توسعه دهندگان اجازه می دهد تا توکن های دیگری را به اکوسیستم بایننس بیاورند.

در بیانیه مطبوعاتی آمده است که از طریق پل، کاربران می توانند توکن های فهرست نشده را در زنجیره هوشمند BNB به عنوان B-Tokens بیاورند. توکن‌های B، توکن‌هایی هستند که به ارزش برخی از رمزارزها مرتبط هستند. این فناوری که به عنوان wrapping شناخته می‌شود، برای انتقال توکن‌ها از یک پروتکل بلاکچین به پروتکل دیگر با اساساً آینه‌سازی آن ها استفاده می‌شود.

توکن‌هایی که در صرافی بایننس فهرست شده‌اند در Funding یا Spot Wallets ذخیره می‌شوند، در حالی که توکن‌های فهرست نشده در Funding Wallets ذخیره می‌شوند. زنجیره هوشمند BNB یک بلاکچین است که با ماشین مجازی اتریوم (EVM) سازگار است، جایی که قراردادهای هوشمند اجرا می شود و کیف پول های تامین مالی تراکنش های همتا به همتا را تسهیل می کند.

این پل با یک سیستم کنترل گردش خودکار جدید برای B-Tokens ارائه می‌شود که تنها بافر مازاد توکن‌های پیچیده شده را در کیف‌پول‌های داغ نگه می‌دارد و زمانی که کاربران توکن‌هایی را از زنجیره‌های بلوکی مختلف در زنجیره هوشمند BNB بیاورند، موارد جدید را برش می‌دهد. مابقی عرضه توکن‌ها توسط توکن‌های بومی متصل به اکوسیستم بایننس پشتیبانی می‌شود.

 

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی پرشیا بلاکچین نمی‌باشد.
منبع: Coindesk



منبع