زمان خبر:9 دقیقه قبل

سیتی گروپ(Citigroup) موافقت کرده است که کسب و کار بانکداری خرد خود در هند را به قیمت 1.6 میلیارد دلار به Axis Bank بفروشد که این آخرین گام در تلاش مدیر اجرایی جین فریزر برای ساده سازی بانک است.

این فروش به دنبال یک فرآیند حراج چند ماهه است و شامل یک کسب و کار کارت اعتباری با حدود 2.6 میلیون دارنده کارت است که از این نظر در کشور ششم است.

این بخشی از برنامه جین فریزر(Jane Fraser) مدیر عامل سیتی برای بازسازی بانک با خروج از عملیات بانکداری خرد در 13 کشور و تمرکز بر کسب و کارهای نهادی و مدیریت ثروت سودآورتر آن است.

این فروش شامل کسب و کارهای مشتریان نهادی سیتی در هند نمی شود.

پیتر بابج(Peter Babej) مدیرعامل سیتی آسیا پاسیفیک گفت: «همانطور که این معامله پیش می‌رود، هند یک بازار نهادی کلیدی برای سیتی باقی می‌ماند. “در راستای تغییر موقعیت استراتژیک گسترده تر خود، ما به حمایت از مشتریان سازمانی خود در این بازار اصلی و در سراسر APAC ادامه خواهیم داد.”

بانک ایالات متحده گفت که انتظار می رود این معامله در نیمه اول سال 2023 نهایی شود و هیچ تاثیر فوری بر خدمات به مشتریان کسب و کارهای خرد سیتی در هند نخواهد داشت.

حدود 3600 کارمند سیتی از طریق این معامله به اکسیس منتقل خواهند شد و سیتی انتظار دارد حدود 800 میلیون دلار از سهام مشترک مشهود تخصیص یافته پس از معامله آزاد شود.

 

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی پرشیا بلاکچین نمی‌باشد.
منبع:investing



منبع