ویتنام یک گام دیگر به یک چارچوب نظارتی جامع در مورد نحوه برخورد با ارزهای دیجیتال و دارایی های مجازی در این کشور نزدیک تر شد.

ویتنام چارچوب قانونی رمزنگاری را آماده می کند

بر اساس گزارش روز دوشنبه، معاون نخست وزیر ویتنام، له مین خای (Le Minh Khai) به نهادهای مختلف دولتی در این کشور دستور داده است چارچوبی ایجاد کنند که دارایی های دیجیتال و فعالیت های آنها را تنظیم کنند.

آژانس هایی که برای مشارکت در این پروژه انتخاب شده اند شامل بانک مرکزی کشور و وزارتخانه های دارایی، دادگستری، اطلاعات و ارتباطات است. با این حال، وزارت امور مالی(Ministry of Finance) این پروژه را رهبری خواهد کرد و با نهادهای مرتبط برای شناسایی اسناد قانونی که نیاز به تعدیل یا ابلاغ دارند، همکاری خواهد کرد.

وزارت امور مالی نیز زمان مشخصی را برای تطبیق این چارچوب تعیین خواهد کرد. با این حال، تاریخ پیشنهادی در این گزارش فاش نشده است.

مقررات آتی که به طور کلی بر مدیریت ارزهای رمزپایه و دارایی های دیجیتال نظارت می کند، مطابق با تصمیم 1255 خواهد بود. این آیین نامه در آگوست 2017 (مرداد 1396) توسط نخست وزیر کشور صادر شد و طرحی را در مورد نحوه مدیریت دارایی های مجازی در کشور تصویب کرد.

ویتنام واحد تحقیقات رمزنگاری را راه اندازی می کند

از زمان صدور تصمیم 1255، ویتنام صنعت ارزهای دیجیتال را زیر نظر داشته است. در آوریل 2018 (فروردین 1397)، دستورالعمل دیگری برای بهبود مدیریت تراکنش های بیت کوین(Bitcoin) و رمزارز و نظارت و کنترل خطرات و اثرات بالقوه این طبقه دارایی ایجاد شد.

در می 2020 (اردیبهش 1399)، وزارت دارایی ویتنام یک واحد تحقیقاتی ویژه را برای مطالعه و پیشنهاد راه‌هایی برای مدیریت و تنظیم دارایی‌های مجازی در داخل کشور راه‌اندازی کرد.

این واحد پژوهش متشکل از متخصصان مالی از سازمان های مختلف بود که شامل کمیسیون اوراق بهادار دولتی، اداره کل مالیات، اداره بانکداری و موسسات مالی و دپارتمان حقوقی بانک دولتی ویتنام، گمرک ویتنام، و موسسه ملی مالی ویتنام بود.

پذیرش رو به رشد صنعت کریپتو در ویتنام

این حرکت برای معرفی یک چارچوب قانونی جامع برای تنظیم فعالیت‌های رمزنگاری در ویتنام ناشی از افزایش علاقه سرمایه‌گذاران در سراسر کشور به ارزهای دیجیتال و عملیات استخراج است.

بر اساس گزارش Chainalysis در سال گذشته، ویتنام، هند و پاکستان در رقابت جهانی پذیرش کریپتو در سال 2020 پیشتاز شدند. زیرا تراکنش‌های بیشتری از این کشورها ثبت شد.

در ماه سپتامبر(شهریور 1400)، CryptoPotato گزارش داد که ویتنام تقاضای بالایی برای دکل‌های استخراج دارایی دیجیتال را ثبت کرده است و افراد بیشتری به بخش استخراج در این کشور می‌پیوندند.

 

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی پرشیا بلاکچین نمی‌باشد.

منبع: cryptopotato



منبع