.
احتمال ساتوشی بودن این محقق و برنامه‌نویس برجسته در علوم رمزنگاری ، بسیار زیاد بوده است . به گفته بسیاری از فعالان حوزه ارزهای دیجیتال، حتی اگر او خالق بیت‌کوین نباشد هم ساتوشی ناکاموتو را به‌خوبی می‌شناخته است . فینی مدت‌ها قبل از بیت‌کوین زندگی خـودش را وقف کامپیوتر و علوم رمزنگاری کرده بود و بعد از ناکاموتو اولین نفری محسوب می‌شود که از نرم‌افزار بیت‌کوین استفاده کرده و با گزارش باگ‌ کدهای آن، نظر خود را برای بهبود شبکه بیان کرده است.
.
او همچنین اولین کسی بود که از طریق یک تراکنش، بیت‌کوین دریافت کرده است . هال فینی در مصاحبه‌ای گفته است که وقتی برای اولین‌بار ساتوشی قصد داشت تراکنش را آزمایش کند، برای او ۱۰ واحد بیت‌کوین فرستاده است . طبق گزارش نشریه فوربس، خانه او فقط چند ساختمان با دوریان پرینتیس ساتوشی ناکاموتو فاصله داشته و این شک را بیشتر می‌کند که هال فینی از اسم همسایه خود برای ساخت یک هویت جعلی استفاده کرده باشد .
.
وی در ۲۸ آگوست ٢٠١٤ براثر یک بیماری نادر درگذشت . نکته جالب در مورد فینی این است که به خواست خودش ، بدن او به‌وسیله نیتروژن مایع فریز شده است و امیدوار بوده که در آینده با پیشرفت فناوری دوباره به زندگی بازگردد.
.
به نظر شما چرا خالق بیت‌کوین نام خودش را رسانه‌ای نکرده است؟
.
نظر خود را با ما در میان بگذارید.
.
منبع: پرشیابلاکچین
.
اهمیت: مهم
.
#بیتکوین #هال_فینی #کریپتو #ارزدیجیتال