زمان خبر:6 دقیقه قبل

کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC)، با استناد به عدم حمایت از سرمایه گذاران، درخواست برای صندوق قابل معامله در بورس بیت کوین (ETF)، از Ark 21Shares را رد کرده است. Ark توسط سرمایه گذار مشهور، کتی وود اداره می شود.

این درخواست از طرف Cboe BZX Exchange ثبت شده بود تا قوانین را تغییر دهد و امکان فهرست بندی Ark 21Shares را فراهم کند.

کمیسیون بورس و اوراق بهادار در تصمیم خود نوشت: قوانین بورس اوراق بهادار ملی “برای جلوگیری از اعمال و اقدامات متقلبانه و دستکاری” و “برای محافظت از سرمایه گذاران و منافع عمومی” طراحی شده است.

شرکت مدیریت سرمایه گذاری Ark و شرکت سرمایه گذاری 21Shares برای عرضه این محصول در ژوئیه گذشته (تیر1400) با یکدیگر همکاری کرده بودند. درخواست اولیه از Ark 21Shares چندین بار به تعویق افتاده بود.

این اقدام پس از رد شدن و تاخیرهای متعدد برای ETF های بیت کوین لحظه ای صورت می گیرد، به طوری که گری گنسلر، رئیس SEC، ترجیح می دهد ETF بیت کوین که معاملات آتی بیت کوین را انجام می دهند را تایید کند. در اوایل ماه مارس (اواسط اسفند 1400) نیز کمیسیون بورس و اوراق بهادار تصمیم‌گیری در مورد درخواست‌های ETF بیت‌کوین را از سوی WisdomTree و One River Asset Management به تعویق انداخت. همچنین پیش از آن، این کمیسیون پیشنهادات ETF بیت کوین NYDIG و Global X و همچنین برنامه های Fidelity، First Trust، Kryptoin و VanEck را رد کرده است.

تحلیلگران بلومبرگ اینتلیجنس در ماه مارس گفتند که ETF های بیت کوین لحظه ای می توانند تا اواسط سال 2023 (خرداد-تیر1402) با توجه به تغییر قانون پیشنهادی SEC که صرافی ها را مجدداً برنامه ریزی می کند، تأییدیه هایی را به دست آورند.

 

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی پرشیا بلاکچین نمی‌باشد.

منبع: Coindesk



منبع