زمان خبر:3 دقیقه قبل

مردم محلی در نزدیکی سد کلاید(Clyde) در اوتاگو مرکزی، نیوزیلند، با ساخت یک مرکز داده جدید توسط Contact Energy با مشارکت Lake Parime که یک زیرساخت دیجیتال مستقر در بریتانیا که خدمات بلاک چین و ارزهای دیجیتال را ارائه می دهد، مخالف هستند.
دانکن فاکنر(Duncan Faulkner)، رئیس نگهبانان دریاچه دانستان، معتقد است که ساخت و ساز جدید این ترس را در بین مردم محلی ایجاد کرده است که استخراج انرژی بر ارز دیجیتال هدف اصلی این پروژه خواهد بود و به طور موثری انرژی های تجدیدپذیر محلی را بدون سود برای جامعه اطراف صادر می کند.

تماس با مرکز انرژی به ساکنان اطمینان داد که مرکز داده صرفاً برای استخراج استفاده نخواهد شد. Lake Parime از مرکز داده برای طیف متنوعی از برنامه های محاسباتی با کارایی بالا استفاده خواهد کرد که ممکن است شامل بلاک چین و ارز دیجیتال، اما همچنین سایر فعالیت‌های محاسباتی غیرمتمرکز مانند یادگیری ماشینی، مدل‌سازی اقتصادی، و تجسم داده‌ها باشد.
موری دایر(Murray Dyer)، رئیس شرکت Simply Energy، در تلاشی بیشتر برای اطمینان بخشیدن به ساکنان نگران، گفت که مرکز داده نیازی به کار دائو در کل هفته مانند یک مرکز داده سنتی که زمان کار را در اولویت قرار می دهد، ندارد. او گفت: «مسئله کلیدی این است که ما می‌توانیم آن را بالا و پایین کنیم، بنابراین اگر آن انرژی برای کسب‌وکارها و مصرف‌کنندگان مهم محلی مورد نیاز است، می‌توانیم آن مرکز داده را از کار بیندازیم و این در قرارداد نوشته شده است».
کنتاکت انرژی فاش کرد که بخشی از معامله برای ساخت مرکز داده جدید شامل پیشبرد ساخت یک پست برق جدید برای بهره مندی از شبکه برق محلی است.

در گذشته، مراکز داده در نیوزیلند از شرکت‌های محلی بهره می‌بردند و از امکانات برای ذخیره و بازیابی مقادیر زیادی داده استفاده می‌کردند. اکنون، به نظر می رسد، تعداد کمی از افراد محلی حتی در تأسیساتی که توسط گروه کوچکی از کارکنان تعمیر و نگهداری تخصصی اداره می شود، استخدام خواهند شد.
مردم محلی موضوع سر و صدای شناخته شده ذاتی اکثر تاسیسات استخراج را مورد توجه قرار داده اند، که باعث شد کمیسر باب نیکسون(Bob Nixon) از شورای منطقه اوتاگو به ساکنان اطمینان دهد که کارخانه با گنجاندن یک دیوار کاهش صدا در نزدیکی سد کلاید،سومین سد بزرگ برق آبی در نیوزیلند، با آستانه های صوتی طرح منطقه مطابقت دارد.

 

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی پرشیا بلاکچین نمی باشد.

منبع:beincrypto



منبع