زمان خبر:8 دقیقه قبل

استیبل کوین USDN مبتنی بر WAVES، دچار de-peg که باعث کاهش قیمت این استیبل کوین به 0.85 دلار شد. این اتفاق معمولاً فقط در صورت عدم اتصال یا نوعی اشتباه فنی در کد استیبل کوین، در هر ووبلاکچین اتفاق می‌افتد.

مشکل پشت پرده ویوز

پس از سقوط استیبل کوین، جامعه رمزارزها در توئیتر مملو از مقالاتی شد که ویوز، تیم پشت آن و مدیر عامل پروژه را به اجرای طرح پانزی متهم کردند.

 

 

بر اساس گزارش ها، منشاء de-peg ممکن است به شایعات طرح پانزی مرتبط نباشد. پیش از این، می‌توانست به دلیل پیشنهاد Vires Finance برای کاهش وام‌دهی USDN به 0.1% و افزایش محدودیت APR وام‌گیری به 40%، depeg رخ دهد.

در صورت رای گیری موفق، وام گیرندگان باید وام های خود را با ویوز، USDN و EURN بازپرداخت کنند. پس از انتشار رای، کاربران به احتمال زیاد شروع به بستن موقعیت های خود و مبادله USDN به سایر دارایی ها کرده اند که باعث فشار فروش فوق العاده ای شد.

ایوانف، بانکمن فرید را مقصر می داند

پس از اینکه ویوز 15 درصد از ارزش خود را در 24 ساعت گذشته از دست داد، بنیانگذار پروژه، ساشا ایوانوف، مدیر عامل FTX را به کاهش دادن ارزش دارایی متهم کرد. به گفته ایوانوف، حساب های مرتبط با Alameda از پروژه خواسته اند تا یک میلیون توکن ویوز را برای کاهش قیمت آن در بازار قرض بگیرند.

علاوه بر درخواست یک میلیون توکن، 1.5 میلیون دلار برای “ادغام توکن بومی” درخواست شد. مدیر عامل صرافی FTX به سرعت این شایعات را رد کرد و پیام ایوانف را “تئوری توطئه” خواند.

 

 

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی پرشیا بلاکچین نمی‌باشد.
منبع: U.today



منبع