زمان خبر:3 ثانیه قبل

بنابر گزارش رویترز، شرکت های Eisai (OTC:ESALY) و Eli Lilly (NYSE:LLY) روز جمعه گفتند که همچنان قصد دارند به دنبال تایید سریع سازمان غذا و داروی ایالات متحده برای داروهای آزمایشی آلزایمر باشند، حتی پس از اینکه طرح سلامت Medicare تصمیم گرفت پوشش بیمه ای داروهایی راکه به این ترتیب تایید شده است، به شدت محدود کند.

روز پنجشنبه، پس از یک بررسی چند ماهه و یک کمپین درخواستی از سوی گروه‌های حمایت از این نوع بیماری، مراکز خدمات مدیکر و مدیکید (CMS) اعلام کردند که فقط هزینه‌های شرکت Biogen (NASDAQ:BIIB) Aduhelm و سایر داروهای مؤثر را پرداخت می‌کند. به روشی مشابه، برای بیمارانی که در مطالعات بالینی معتبر ثبت نام کرده‌اند، مگر اینکه درمان‌ها شواهد واضحی از سود بیمار را نشان دهند.

Medicare تقریباً 64 میلیون آمریکایی 65 ساله و بالاتر را تحت پوشش قرار می دهد، بنابراین تصمیم پوشش می تواند 85٪ از افرادی را که در غیر این صورت ممکن است از داروها برای شرایط مرتبط با سن استفاده کنند، تحت تأثیر قرار دهد.

داروهای lecanemab شرکت ایسای و donanemab شرکت الی لیلی، مانند Aduhelm، آنتی بادی های مونوکلونال هستند که برای حذف بتا آمیلوئید، نوعی قطعه پروتئینی که در مغز بیماران آلزایمر تجمع می یابد، طراحی شده اند. این دو داروساز گفتند که انتظار دارند نتایج آزمایش فاز سوم آتی، در نهایت داده های مرحله اولیه را که توسط سازمان غذا و داروی ایالات متحده بررسی می شود تأیید کند.

 

 

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی پرشیا بلاکچین نمی‌باشد.
منبع: investing



منبع