زمان خبر:8 ثانیه قبل

شرکت تامین مالی ارزهای دیجیتال Circle، ناشر USD Coin (USDC)، از شروع یک دور مالی عظیم ۴۰۰ میلیون دلاری خبر داده است.

بلک راک (Blackrock)، بزرگترین شرکت مدیریت سرمایه جهان که بر ۱۰ تریلیون دلار دارایی نظارت می کند، صندوق سرمایه گذاری Fidelity و صندوق تامینی Marshall Wace موافقت کرده اند که در جمع آوری این کمک های مالی عظیم شرکت کنند.

انتظار می رود Circle تا پایان سه ماهه دوم این دور مالی را به پایان برساند.

جرمی آلر (Jeremy Allaire)، مدیر عامل شرکت در بیانیه خود می گوید که این استیبل کوین محبوب “به یک تحول اقتصادی جهانی دامن می زند.”

بلک راک همچنین موافقت کرده است که تخصیص بازار سرمایه برای USDC را علاوه بر شرکت در این دور تامین مالی بررسی کند.

ارزش بازار USDC در حال حاضر ۵۰/۸ میلیارد دلار است که آن را به دومین استیبل کوین متمرکز بزرگ پس از تتر (USDT) تبدیل می کند. ارزش بازار این استیبل کوین وابسته به دلار در یک سال گذشته بیش از دو برابر شده است. طبق اطلاعات ارائه شده توسط CoinMarketCap، در حال حاضر از نظر ارزش بازار در جایگاه پنجم بین تمام ارزهای دیجیتال قرار دارد.

در ماه می گذشته (اردیبهشت ۱۴۰۰)، Circle مبلغ ۴۴۰ میلیون دلار از Marshall Wace ،Fidelity ،Breyer Capital و سایر حامیان جمع آوری کرد.

در فوریه (بهمن ۱۴۰۰)، Circle اعلام کرد که ارزش آن پس از انعقاد قرارداد ادغام با Concord، یک شرکت خرید با هدف ویژه (SPAC)، به ۹ میلیارد دلار افزایش یافته است. انتظار می رود که این قرارداد ادغام تا پایان سال بسته شود، اما همچنین تصریح می کند که ضرب الاجل آن می تواند تا اواخر ژانویه ۲۰۲۳ (دی ۱۴۰۱) تمدید شود.
Circle استیبل کوین USDC را با مشارکت از طریق کنسرسیومی تحت حمایت صرافی Coinbase در سپتامبر ۲۰۱۸ (شهریور ۹۷) راه‌اندازی کرد. از آن زمان تاکنون، این استیبل کوین خود را به عنوان یک جایگزین تتر سازگارتر با مقررات معرفی کرده است.

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی پرشیا بلاکچین نمی‌باشد.
منبع: U.today



منبع