نمودار قیمت بیت کوین نشان می‌دهد این پرشیا بلاکچین اکنون به سطح حمایت بسیار مهمی رسیده است. بیت کوین سال ۲۰۲۱ با رسیدن به این ناحیه، حدود ۶۶ درصد جهش کرد و اکنون تحلیلگران بر اهمیت آن تأکید می‌کنند. به نظر می‌رسد بزرگترین پرشیا بلاکچین جهان می‌تواند روند صعودی خود را از این محدوده آغاز کند.

به گزارش کوین تلگراف، بیت کوین پس از عبور کوتاه‌مدت از ۴۷٬۰۰۰ دلار در ۵ آوریل (۱۶ فروردین)، با شروع معاملات در بازار بورس آمریکا، دوباره سقوط کرد.

نمودار قیمت بیت کوین در نمای روزانه.

میانگین متحرک ۲۰۰روزه در نقش حمایت کلیدی

به‌دنبال بازشدن بازارهای مالی در ۵ آوریل (۱۶ فروردین)، بیت کوین با فشار فروش مواجه شد. بنابراین، قیمت بیت کوین کم‌وبیش در همان سطح ۲۴ ساعت گذشته خود باقی مانده و در این میان شاهد نوساناتی صعودی و همچنین نزولی بوده است.

در حالی که روند کلی بازار بیت کوین هنوز مشخص نیست، معامله‌گران و تحلیلگران منتظر هستند تا ببینند بزرگترین پرشیا بلاکچین جهان در ادامه به کدام سمت حرکت خواهد کرد. با این حال، یکی از کاربران توییتر با نام سیو ایکونوم (CivEkonom)، همچنان خوش‌بینانه فکر می‌کند و با توجه به شکاف قیمتی موجود در بازار قراردادهای آتی بورس کالای شیکاگو (CME)، هدف ۵۴٬۰۰۰ دلاری را برای بیت کوین در نظر گرفته است.

او با اشاره به نمودار زیر گفته است:

قیمت بیت کوین مانند فنر فشرده‌شده‌ای است که می‌خواهد به هوا پرتاب شود. احتمال شکل‌گیری یک جهش صعودی وجود دارد؛ اما هرگز نمی‌توان با قطعیت در این باره صحبت کرد.

یکی از تحلیلگران مطرح بازار به نام کریپتو روور (Crypto Rover) در حساب توییتر خود به اهمیت میانگین متحرک (MA) ۲۰۰روزه‌ای که قبلاً بیت کوین در تلاش برای عبور از آن بود، اشاره کرده است. او تأکید کرده که از نظر تاریخی، پس از هر بار عبور از این میانگین متحرک، قیمت بیت کوین افزایش قابل‌توجهی داشته است.

نمودار قیمت بیت کوین همراه با میانگین متحرک ۲۰۰روزه (در نمای ۲۴‌ساعته)
نمودار روزانه قیمت بیت کوین همراه با میانگین متحرک ۲۰۰روزه.

او روز گذشته در توییتر گفت:

بیت کوین پس از ۱۹۰ روز، در حال آزمایش میانگین متحرک ۲۰۰روزه به‌عنوان سطح حمایت خود است. آخرین بار پس از رسیدن به این حمایت، در ۴۳ روز بعدی قیمت بیت کوین صعودی بود و ۶۶ درصد رشد کرد.

در همین حال، اخباری مبنی بر اینکه شرکت مایکرواستراتژی بیش از ۴٬۰۰۰ بیت کوین جدید خریداری کرده است، علی‌رغم تمجید مفسران، نتوانست قدرت کافی برای ادامه روند صعودی به بازار ارائه کند.

اکنون ذخایر بیت کوین این شرکت به ۱۲۹٬۲۱۸ واحد رسیده است که همچنان با اختلاف بسیار زیاد، بزرگترین هولدر این پرشیا بلاکچین در جهان به حساب می‌آید. با این حال، پروتکل بلاک چین تِرا (Terra) طوری برنامه‌ریزی کرده است که ذخایر بیت کوین او در نهایت باید از مایکرواستراتژی و هر نهنگ بیت کوین دیگری پیشی بگیرد.

همچنین بخوانید: بررسی سرمایه‌گذاری ۱۰ میلیارد دلاری بنیاد لونا در بیت کوین؛ چگونه از خرید‌های بعدی مطلع شویم؟

تحلیلگری دیگر به‌نام رِکت کپیتال (Rekt Capital)، گفته است عملکرد بیت کوین در بازه‌های زمانی بلندمدت‌تر چشم‌گیر بوده است.

او در یک رشته‌توییت در ۵ آوریل (۱۶ فروردین)، کندل سه‌‌ماهه اول سال ۲۰۲۲ را یک دستاورد موفقیت‌آمیز معرفی کرد و این در حالی بود که قیمت بیت کوین از آن زمان تاکنون تغییر زیادی نکرده است.

نمودار قیمت بیت کوین در نمای ۳‌ماهه
نمودار قیمت بیت کوین در نمای ۳‌ماهه.

او با اشاره به نمودار بالا گفت:

۳ کندل مربوط به سه‌ماهه پیشین بیت کوین، هر بار زیر سطح مقاومت میانی بسته شده بودند؛ اما کندل سه‌ماهه گذشته موفق شد در مقایسه با خط روند صعودی نارنجی‌رنگ روی نمودار، کف‌ صعودی بالاتری تشکیل دهد. در سطح حمایتی که با خط آبی نشان داده شده نیز، قدرت خرید بسیار بالا بوده است.

رکت کپیتال در پست دیگری افزود:

اما جالب‌تر از آن این است که بیت کوین در حال آزمایش مجدد مقاومت میانی نمودار سه‌ماهه، به‌عنوان حمایتی در بازه زمانی هفتگی است.

نمودار قیمت بیت کوین در نمای هفتگی
نمودار قیمت بیت کوین در نمای هفتگی.

او همچنین با بررسی کوچک‌ترشدن شاخص نوسان‌های بولینگر باندز (Bollinger Bands)، به افزایش نوسان‌های آینده در نمودار هفتگی نیز اشاره کرد.

شاخص بولینگر باندز در نمودار هفتگی بیت کوین
اندیکاتور بولینگر باندز در نمودار هفتگی بیت کوین.



منبع