در صورتی که شما هم عاشق فوتبال باشید، اما به‌طور حرفه‌ای در آن فعال نباشید ممکن است گاهی تحت ‌تأثیر افکار مخالفان فوتبال با خود فکر کنید که دنبال‌کردن بازی‌های فوتبال تنها وقت شما را هدر می‌دهد و هیچ نتیجه‌ای برای شما ندارد. اگر این‌طور فکر می‌کنید، باید بدانید که اشتباه می‌کنید؛ زیرا تماشای فوتبال علاوه بر لذت و هیجانی که دارد، اطلاعات زیادی از جمله نام فوتبالیست‌ها، قدرت بدنی و مهارت آن‌ها را در اختیار شما قرار می‌دهد.

 

به‌دلیل جذاب‌بودن فوتبال در سراسر جهان، تاکنون بازی‌های زیادی در این زمینه ایجاد شده و اتفاقاً بسیار هم محبوب شده‌اند. در حال حاضر، یک شرکت فرانسوی به دنبال ترکیب فوتبال با بلاک چین و NFT یک بازی بسیار جالب طراحی کرده است که گیمرها در آن با توجه به اصول خاصی امتیاز مثبت یا منفی کسب می‌کنند.

 

این بازی که اتفاقاً به‌هیچ‌وجه وقت‌گیر نیست، حس یک مربی یا بهتر است بگوییم مدیر را به شما می‌دهد که با توجه به بازی و عملکرد بازیکنان خود، در فوتبال‌هایی که در دنیای واقعی برگزار می‌شوند، امتیاز کسب می‌کنید.

بنیان‌گذاران بازی Sorare

نیکلاس جولیا (Nicolas Julia)

یکی از بنیان‌گذاران و مدیرعامل شرکت Sorare است که نقش اساسی در پروژه بازی سوریر داشته است.

 

آدرین مورتفورت (Adrien Montfort)

آدرین دیگر بنیان‌گذار بازی Sorare است که به‌عنوان مدیر ارشد فناوری این پروژه فعالیت داشته است.

 

ویژگی‌های بازی Sorare

1)مسئولان این بازی از ۱۳۰ باشگاه مطرح در دنیا مجوز گرفته‌اند.

2)این بازی روی شبکه اتریوم اجرا شده است.

3)در ابتدای بازی، ۱۱ کارت از نوع Common به شما داده می‌شود تا بتوانید بازی را رایگان آغاز کنید.

4)بازی Sorare توکن بومی ندارد.

5)بازی Sorare مستقل از وضعیت بازار ارزهای دیجیتال است. به زبان ساده صعود یا افت قیمت ارزهای دیجیتال تأثیری بر این بازی نخواهد داشت و تنها کارت‌ها در این بازی ساختار NFT دارند.

6)سه لیگ در بازی وجود دارد که می‌توانید به دلخواه لیگ موردنظر خودتان را انتخاب کنید. لیگ‌ها خود به ۴ دسته ۱، ۲، ۳ و ۴ تقسیم می‌شوند. با توجه به کارت‌هایی که دارید امکان حضور در دسته خاصی برای شما فعال می‌شود، بد نیست بدانید که پاداش‌ها در دسته‌های مختلف متفاوت هستند.

لیگ‌ها در بازی Sorare عبارت‌اند از:

لیگ جهانی All Star

در این لیگ جهانی بازیکنان از هر نقطه از جهان حضور دارند؛ بنابراین اگر بازیکنان موردعلاقه شما از قاره‌های مختلف هستند، بهتر است این لیگ را انتخاب کنید.

 

لیگ زیر ۲۳ سال

تنها فوتبالیست‌های زیر ۲۳ سال در این لیگ حضور دارند و اگر این لیگ را انتخاب کنید، تنها امکان انتخاب کارت‌های بازیکنان زیر ۲۳ سال را خواهید داشت.

 

لیگ منطقه‌ای

لیگ منطقه‌ای خود شامل سه گروه قهرمانان اروپا، قهرمانان آسیا و قهرمانان آمریکاست؛ پس اگر بازیکنانی که می‌خواهید انتخاب کنید، همه از یک منطقه هستند، می‌توانید لیگ منطقه‌ای را انتخاب کنید.

 

1)امکان عضویت در لیگ‌های روکی و چالشی به‌کمک کارت‌های معمولی (Common) برای دارندگان فراهم شده است.

2)کارت‌های دروازه‌بان‌ها کمی متفاوت از کارت دیگر بازیکنان است و نحوه دریافت امتیاز در این نوع کارت‌ها نیز متفاوت است.

3)میزان ۲۰ درصد به ضریب امتیاز بازیکنی که به‌عنوان کاپیتان تیم انتخاب می‌کنید، اضافه می‌شود؛ بنابراین انتخاب کاپیتان در تیم یکی از نکات اساسی برای کسب امتیاز بالاتر است.

4)امتیاز بازیکنان با توجه به عملکرد آن‌ها در ۵ بازی اخیر می‌تواند بین صفر تا ۱۰۰ متغیر باشد. همچنین زمانی که عبارت DNP که مخفف عبارت Did Not Play است، روی کارت دیده شود، به این معناست که بازیکن در ۵ بازی اخیر تیم خود بازی نکرده و عملاً امتیازی به دست نیاورده است.

5)پاداش کاربران درصورت کسب امتیاز شامل کارت‌های مختلف و ارز دیجیتال اتریوم است.

 

کارت‌ها در بازی Sorare

Sorare یک بازی است که بر مبنای کارت انجام می‌شود؛ درنتیجه آشنایی با انواع مختلف هر کارت و ارزش آن‌ها می‌تواند نقشی اساسی در موفقیت شما در این بازی داشته باشد. در آغاز هر فصل تعداد ۱۰۰۰ کارت Limited، ۱۰۰ عدد کارت Rare، ۱۰ کارت Super Rare و تنها ۱ عدد کارت Unique در بازار (Market place) این بازی منتشر می‌شود و شما به‌عنوان گیمر در بازی Sorare می‌توانید این کارت‌ها را خریداری کنید. توجه به این نکته ضروری است که هرچه کارت انتخابی شما نادرتر باشد، ارزش و قیمت بیشتری خواهد داشت.

 

Common

کارت‌های Common یا معمولی کارت‌هایی هستند که پس از ثبت‌نام به شما تعلق می‌گیرند و رنگ پشت زمینه آن‌ها سفید است. این کارت‌ها رایگان هستند و شما امکان فروش آن‌ها در بخش مارکت بازی را نخواهید داشت.

 

Limited

امکان خرید کارت‌های Limited که رنگ زمینه زرد دارند، با پرداخت مبلغ کمی برای کاربران و گیمرها فراهم شده است. این کارت‌ها از نظر نادربودن، پس از کارت‌های معمولی در رتبه چهارم قرار دارند (با وجود کارت‌های Common، ۵ نوع کارت یا به عبارت دیگر ۵ سطح از نادربودن کارت‌ها را در بازی داریم).

 

Rare

کارت‌های Rare با زمینه قرمز ارزش بیشتری از کارت‌های Limited دارند و قیمت آن‌ها نیز بالاتر است. از طرف دیگر با توجه به امتیاز بالاتر، احتمال اینکه بتوانید با کارت‌های Rare به پاداش بالاتر برسید هم بیشتر است.

 

Super Rare

کارت‌های Super Rare به کارت‌هایی با زمینه آبی اشاره دارند که از نظر کمیابی در درجه بالاتر از کارت‌های Rare قرار دارند؛ البته تعداد این کارت‌ها زیاد نیست.

 

Unique

Unique به کارت‌هایی گفته می‌شود که رنگ پشت زمینه آن‌ها مشکی است و باارزش‌ترین نوع کارت در بازی Sorare هستند.



منبع