زمان خبر:3 ثانیه قبل

نتفلیکس (NASDAQ:NFLX) به تازگی اعلام کرده است که در اثر عواملی چون تورم، جنگ در اوکراین و رقابت شدید، برای اولین بار در بیش از یک دهه گذشته با کاهش شمار مشترکین روبرو شده است. به همین خاطر پیش‌بینی می کند در آینده ضررهای عمیق‌تری را  متحمل شود.

این شرکت اعلام کرد که در سه ماهه نخست امسال، 200000 مشترک خود را از دست داده است، این درحالی است که قبلاً افزایش 2.5 میلیونی تعداد مشترکین را برای این دوره پیش‌بینی کرده بود. تعلیق خدمات در روسیه پس از تهاجم این کشور به اوکراین، به تنهایی منجر به از دست دادن 700000 عضو این شبکه شد.

پس از به صدا درآمدن این زنگ خطر در روز سه شنبه، سهام نتفلیکس در وال استریت ۲۶ درصد سقوط کرد و حدود ۴۰ میلیارد دلار از ارزش بازار این سهام کاسته شد.

رشد معکوس شمار مشترکان، نتفلیکس را وادار می کند تا با اشاره به موفقیت پیشنهادات مشابه رقبای خود یعنی HBO Max و Disney+، نسخه ای ارزان تر از خدمات را همراه با تبلیغات ارائه دهد.

این کاهش ارزش سهام، سایر سهام مرتبط با شرکت های پخش ویدئو را نیز تحت تاثیر قرار داد، به طوری که Roku (NASDAQ:ROKU) بیش از 6 درصد کاهش یافت، والت دیزنی (NYSE:DIS)  حدود 5 درصد سقوط کرد و Warner Bros Discovery (NASDAQ: WBD)  نیز 3.5 درصد کاهش را تجربه نمود.

گفتنی است که درآمد سه ماهه اول نتفلیکس با 10 درصد رشد به 7.87 میلیارد دلار رسیده است که اندکی از پیش بینی های وال استریت کمتر است. طبق این این گزارش، درآمد خالص هر سهم 3.53 دلار اعلام شده است.

 

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی پرشیا بلاکچین نمی‌باشد.

منبع: investing



منبع