زمان خبر:6 دقیقه قبل

روزنامه کانادایی Globe and Mail گزارش می دهد که طبق یک مقاله تحقیقاتی جدید منتشر شده توسط بانک کانادا، سرمایه گذاران بیت کوین تمایل دارند سطح سواد مالی پایینی را نشان دهند. در عین حال، کانادایی های با سواد مالی بالا با وجود آگاهی بیشتر در مقایسه با جمعیت عمومی، کمتر صاحب بزرگترین رمزارز هستند.

در حالی که طرفداران بیت کوین دانش عمیقی از بلاکچین و رمزارز دارند، با سوالات اولیه سواد مالی دست و پنجه نرم می کنند، بنابراین خود را در معرض خطرات مالی بزرگ تری قرار می دهند. بانک کانادا دریافته است که اکثر صاحبان بیت کوین مردان سرپرست خانوار با درآمد بالایی هستند.

اکثر افراد رمزارز را به عنوان وسیله ای برای سرمایه گذاری می‌بینند، و تنها تعداد اندکی از پاسخ‌دهندگان به استفاده از آن در درجه اول به عنوان وسیله پرداخت فکر می‌کنند.

این یافته ها بر اساس مجموعه ای از نظرسنجی هایی است که در بازه زمانی 2016 تا 2020 (1395 تا 1399) انجام شده‌اند. سال گذشته، کانادا اولین کشوری بود که صندوق قابل معامله مبتنی بر بیت‌کوین (ETF) را تأیید کرد. اما این تحقیق این پیشرفت را در نظر نمی گیرد. همچنین مهم است که توجه داشته باشید که رمزارزها در سال 2021 افزایش قابل توجهی را تجربه کردند.

با این حال، برخی از طرفداران بیت کوین معتقدند که رمزارزها می توانند کاتالیزوری برای افزایش سواد مالی باشند، زیرا آن ها را وادار می کند منشا پول را کشف کنند. مطالعه دیگری که در ژوئن گذشته (خرداد1400) منتشر شد، ارتباط مثبتی بین سواد مالی و سرمایه گذاری در رمزارزها پیدا کرده است.

ماه گذشته، وزارت خزانه داری ایالات متحده ابتکار آموزشی جدیدی را راه اندازی کرد که هدف آن افزایش آگاهی در مورد خطرات مرتبط با این نوع دارایی جدید است. در ژانویه (دی 1400)، برنامه مشابهی توسط ستاره بسکتبال لبرون جیمز راه اندازی شده بود.

 

 

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی پرشیا بلاکچین نمی‌باشد.

منبع: U.today



منبع