مدیا مارکت(Media Markt)، زنجیره بین المللی آلمانی خرده فروشان لوازم الکترونیکی مصرفی، با بیش از 1000 فروشگاه در اروپا، قصد دارد 12 دستگاه خودپرداز بیت کوین را در اتریش نصب کند.

اتریش یکی از پیشتازان اروپا در پذیرش بیت کوین و استقرار ATM است. به گفته Coinatmradar.com، این کشور دارای 139 دستگاه خودپرداز بیت کوین یا BTM (خودپرداز بیت کوین) است.

بیت کوین، لایت کوین، بیت کوین کش، اتریوم، ریپل، دش و دوج کوین محبوب ترین سکه های ارائه شده در صرافی این خودپرداز هستند.

قابل ذکر است که عرضه BTM با همکاری کورانت(Kurant) امکان پذیر خواهد شد. Kurant یک اسپین آف از Coinfinity است. این شرکت بیش از 200 دستگاه خودپرداز بیت کوین در اتریش، اسپانیا، یونان و آلمان تاسیس کرده است.

این شرکت در حال حاضر در حال آزمایش دوام دستگاه های خودپرداز بیت کوین در فروشگاه های خود است و به زودی خدمات خودپرداز را گسترش خواهد داد. علاوه بر این، پایگاه کاربران کریپتو در حال گسترش است و مشتریان، مشتاق هستند که دارایی های دیجیتال خود را خرج کنند.

توماس اسپرندر(Thomas Sperneder)، رئیس بازاریابی و فروش کورانت اروپا در مصاحبه ای اظهار داشت:

“دستگاه های BTM در فروشگاه های MediaMarkt در سراسر کشور نصب شده است. این ها اکنون در دوازده بازار موجود است و امکان خرید ساده و امن ارزهای دیجیتال را فراهم می کند.”

اگرچه برخی از تراکنش‌های ارز دیجیتال ارزان‌تر از موسسات سنتی هستند، اما حجم زیاد آن را جبران می‌کند. از زمان COVID19، رشد بازار کریپتو سر به فلک کشیده است. در آینده، مشتریان خرده‌فروش الکترونیک Media-Markt می‌توانند ارز دیجیتال خریداری کنند.

این ماشین ها به دوستداران بیت کوین اجازه می دهند بیت کوین خود را نقد کنند یا ارز فیات را واریز کنند. آنها می توانند ساتوشی (کوچکترین واحد شمارش بیت کوین) یا پول نقد را فقط با اسکن آدرس کیف پول دریافت کنند.

اسپرندر معتقد است که داشتن دستگاه‌های خودپرداز بیت‌کوین در فروشگاه‌ها به خرده‌فروشان کمک می‌کند تا «در فروش ثابت ارزهای دیجیتال مشارکت مالی داشته باشند».

در ابتدا، یک اجرای آزمایشی موفق با یک دستگاه خودپرداز بیت کوین در فروشگاه MediaMarkt ثابت کرد که «خودپردازهای بیت کوین در مشاغل، فرصتی برای جذب مشتریان جدید فراهم می کنند».

اسپندر تأیید کرد که این ماشین‌ها یک جایگزین با آستانه پایین برای خرید ارزهای دیجیتال ارائه می‌کنند و بدست آوردن بیت کوین را آسان‌تر و ایمن‌تر می‌کنند.

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی پرشیا بلاکچین نمی‌باشد.

منبع:coinquora



منبع