زمان خبر:3 ثانیه قبل

بر اساس یک پرونده روز جمعه، مقامات کارگری ایالات متحده از یک دادگاه فدرال درخواست می کنند تا استارباکس را مجبور کند تا کارمندان فعالی را که به گفته آنها به دلیل کمپین اتحادیه خود اخراج شده اند، بازگرداند.

رئیس هیئت ملی روابط کار فینیکس به دنبال صدور حکمی علیه استارباکس است که به موجب آن سه کارمندی که گفته می‌شود به طور غیرقانونی اخراج یا به مرخصی بدون حقوق فرستاده شده‌اند را ملزم می‌کند به کار بازگرداند.

این پرونده نشان‌دهنده آخرین مورد از نبرد حقوقی طولانی و پرهزینه بین یک کمپین اتحادیه و این قهوه فروشی زنجیره ای جهانی است.

از ماه آگوست(مرداد)، بیش از 200 مکان استارباکس مدارک لازم را برای عضویت در اتحادیه کارگران تحت اتحادیه کارگران، وابسته به اتحادیه بین المللی کارکنان خدمات، ثبت کرده اند. تا کنون، 24 فروشگاه به اتحادیه رای داده اند و تنها دو مکان تاکنون رای منفی داده اند.

اما تنش بین دو طرف تشدید شده است و هر یک طرف دیگر را به فعالیت های قانون شکنی متهم می کند. کارگران یونایتد ده‌ها شکایت خود را با NLRB علیه استارباکس تنظیم کرده است و ادعا می‌کند که این شرکت به طور غیرقانونی از سازمان‌دهندگان کافه‌های سراسر کشور انتقام گرفته،آنها را آزار و اذیت و اخراج کرده است. این سازمان دولتی همچنین شکایت هایی را علیه استارباکس صادر کرده است.

به نوبه خود، استارباکس این هفته دو شکایت را به NLRB ارائه کرد و مدعی شد که اتحادیه ای که باریستاهای آگ را سازماندهی می کند، قانون کار فدرال را زیر پا گذاشته است. استارباکس بلافاصله به درخواست اظهار نظر پاسخ نداد.

پرونده روز جمعه استدلال می‌کند که استارباکس پس از اطلاع از مشارکت کارکنانش در فعالیت‌های طرفدار اتحادیه، از این سه کارمند انتقام گرفت. کورنل اورستریت(Cornele Overstreet) مدیر NLRB در بیانیه‌ای گفت: “امداد دستوری فوری برای اطمینان از اینکه کارفرما از رفتار غیرقانونی خود در سراسر کشور سود نمی‌برد، ضروری است.”

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی پرشیا بلاکچین نمی‌باشد.
منبع:cnbc



منبع