زمان خبر:8 دقیقه قبل

بانک‌های پیشرو هند از شرکت ملی پرداخت‌های هند (NPCI) خواسته‌اند تا دستورالعملی رسمی صادر کند که محدودیت‌های انتقال پول با استفاده از واسط پرداخت‌های یکپارچه (UPI) برای معامله دارایی‌های دیجیتال مجازی را توضیح می‌دهد.

بانک‌های هندی اخیراً «دستورالعمل‌های شفاهی» را از NPCI دریافت کرده‌اند تا پرداخت‌های UPI برای خرید ارزهای دیجیتال را مسدود کنند.

بر اساس گزارش ET، بعید است که NPCI بیانیه رسمی در مورد این موضوع صادر کند، زیرا یکی از مقامات این سازمان مادر که توسط بانک مرکزی هند تأسیس شده است، گفت: “هیچ قصدی برای صدور بخشنامه وجود ندارد.”

بانک‌ها همچنین به دنبال شفاف‌سازی در مورد اینکه آیا استفاده از سرویس پرداخت فوری (IMPS)، یکی دیگر از روش‌های پرداخت توسعه‌یافته توسط NPCI، برای معاملات ارزهای دیجیتال مجاز است یا خیر، هستند.

کوین بیس خدمات خود را در اوایل آوریل در هند راه اندازی کرد و از روش پرداخت UPI برای خرید ارزهای دیجیتال پشتیبانی می کرد.

با این حال، طی چند روز پس از آغاز به کار کوین‌بیس، NPCI اعلام کرد که از استفاده از این پلت‌فرم برای معامله ارزهای دیجیتال بی‌اطلاع است و این امر باعث شد صرافی‌های بزرگ هندی پرداخت‌های UPI را متوقف کنند.

در میان عدم قطعیت نظارتی، از جمله مالیات جدید بر درآمد ارزهای دیجیتال، حجم معاملات صرافیها در چند هفته گذشته به شدت کاهش یافته است.

 

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی پرشیا بلاکچین نمی‌باشد.
منبع:forkast



منبع