زمان خبر:7 دقیقه قبل

در گزارشی آمده است که دولت کامبوج به صدور یا استفاده از رمزارزها در این کشور چراغ سبز نشان نداده است. این گزارش با استناد به سندی که اخیراً توسط وزارت دارایی و اقتصاد منتشر شده است، می‌گوید: ایجاد، توزیع یا تجارت رمزارزها در کامبوج همچنان غیرقانونی است.

طبق گزارش سرویس چین نیوز، در حالی که این وزارتخانه اذعان دارد که صنعت فینتک به سرعت در حال رشد است، با این وجود مجدداً تاکید کرد که ممنوعیت طولانی مدت تجارت کریپتو همچنان به قوت خود باقی است. همانطور که قبلاً توسط Bitcoin.com News گزارش شده بود، مقامات کامبوج در سال 2018 (1397) اعلام کردند که تجارت رمزارزها بدون مجوز غیرقانونی است.

در آن زمان، مقامات هشدار دادند که فعالیت های رمزارزی پتانسیل ایجاد خطراتی برای عموم و جامعه دارد. بی ثباتی دارایی های کریپتو و همچنین عدم پشتیبانی آن ها توسط یک دارایی اساسی، برخی از خطرات ذکر شده در بیانیه 11 می 2018 (21 اردیبهشت 1397) است. عدم حمایت از مصرف کننده، جرایم سایبری و از دست دادن سرمایه به دلیل هک شدن از دیگر خطراتی است که در بیانیه ذکر شده است.

کامبوج در حال پیش‌نویس خط‌مشی فینتک

در بیانیه جدیدی که به طور مشترک با بانک ملی کامبوج، کمیسیون اوراق بهادار و آژانس پلیس ملی منتشر شد، وزارت دارایی بار دیگر تاکید کرد که به هیچ شرکت رمزارزی مجوز کسب و کار صادر نکرده است.

در همین حال، گزارش سرویس اخبار چین فاش کرد که کامبوج در حال حاضر در حال تدوین پیش‌نویس سیاست توسعه فینتک است که طبق گفته های وزارت دارایی، تضمین می‌کند که این کشور به طور کامل از توسعه این فناوری نوظهور سود می‌برد و در عین حال خطرات مرتبط را به حداقل می‌رساند.

 

 

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی پرشیا بلاکچین نمی‌باشد.
منبع: news.bitcoin



منبع