زمان خبر:18 ثانیه قبل

طبق بیانیه مطبوعاتی که روز چهارشنبه منتشر شد، اولین دستگاه خودپرداز بیت کوین در ساختمان سنای مکزیک توسط شرکت ChainBytes با مشارکت Axolotl Bitcoin نصب شده است.

پیش بینی می شود این اقدام، طرح سناتور مکزیکی، ایندیرا کمپیس (Indira Kempis) برای تبدیل بیت کوین به ارز رسمی در مکزیک را تقویت کند. وی یکی از طرفداران سرسخت ارزهای دیجیتال بوده و معتقد است که بیت کوین آزادی مالی را برای همه کشورها به ارمغان می آورد. او امیدوار است که قانونگذاران این کشور تلاش کنند با بزرگترین ارز دیجیتال بازار بیشتر آشنا شوند.

اریک گریل، مدیر عامل ChainBytes ادعا می کند که نصب اولین دستگاه خودپرداز بیت کوین در ساختمان سنا یک لحظه تاریخی برای مکزیک می باشد.

البته خیلی بعید است که تلاش های کمپیس برای تبدیل بیت کوین به پول قانونی در این کشور به نتیجه برسد. همانطور که قبلاً گفتیم، آندرس مانوئل لوپز اوبرادور (Andres Manuel Lopez Obrador)، رئیس جمهور مکزیک، با قاطعیت استفاده از بیت کوین را به عنوان یک وسیله پرداخت رد کرد. زیرا در حالی که میلیون ها نفر در مکزیک به سیستم بانکی دسترسی ندارند، پذیرش بیت کوین به عنوان یک ارز قانونی دیگر در کنار پزو، ممکن است برای سیستم مالی این کشور بسیار مخرب باشد.

 

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی پرشیا بلاکچین نمی‌باشد.

منبع: u.today



منبع