زمان خبر:16 دقیقه قبل

ساعاتی پس از اینکه اِستانی کولچوف (Stani Kulechov )، بنیانگذار آوی (AAVE) پستی شوخی مبنی بر پیوستن وی به توییتر به عنوان مدیرعامل موقت را در این پلتفرم اجتماعی منتشر کرد، حساب کاربری وی به طور موقت به حالت تعلیق درآمد.

این توییت ساعت 2:48 بعد از ظهر به وقت منطقه زمانی اقیانوس آرام (PST) پست شد و روز بعد، حساب کاربری وی از دسترس خارج گردید. این اولین تعلیق کولچوف در این پلتفرم رسانه های اجتماعی است و او در این زمینه هیچگونه هشدار قبلی دریافت نکرده است.

این ممنوعیت بعد از ظهر پنجشنبه برداشته شد و کولچوف در توییتی نوشت که “به عنوان مدیر عامل موقت” این شرکت رسانه اجتماعی بازگشته است.

به نظر می رسد تعلیق کولچوف برای توییتر وجهه چندان خوشایندی ایجاد نکرده باشد، زیرا ایلان ماسک با توافقی 44 میلیارد دلاری این شرکت را خرید درحالیکه تاکید داشت با خصوصی کردن توییتر، قصد دارد آزادی بیان را ترویج کند.

البته ناگفته نماند که کاملاً مشخص نیست که آیا توییت کولچوف در مورد مدیر عامل شدن توییتر، شرایط خدمات این پلتفرم را نقض می کند یا دستور آزادی بیان را.

آزادی بیان و توانایی مخالفت با رویه های فرهنگی رایج از زمان شروع همه گیری کرونا به موضوعات داغی تبدیل شده اند. برخی استدلال می‌کنند که این همه‌گیری به دولت‌ها و رسانه‌ها اجازه داد تا افرادی را که دیدگاه‌های مخالف دارند، به حاشیه برانند. بحث پیرامون ابراز مخالفت در ماه فوریه (بهمن) و پس از اینکه دولت کانادا حساب‌های بانکی و کیف پول‌های رمزنگاری افرادی که در تامین مالی اعتراضات محلی دخالت داشتند را مسدود کرد، در کانون توجه قرار گرفت.

 

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی پرشیا بلاکچین نمی‌باشد.

منبع: cointelegraph



منبع