زمان خبر:8 ثانیه قبل

بنابر گزارش رویترز، در سال‌های اخیر، کمپانی آمازون (NASDAQ:AMZN) میلیاردها دلار برای انبارهای جدید هزینه کرده است که می تواند باعث کاهش سود این شرکت بشود. و توجیه این شرکت در این باره این است که به سرمایه گذاران توضیح می‌دهد که چاره ای جز پاسخگویی به تقاضای روزافزون مصرف کنندگان ندارد.

از نظر تحلیلگران آمازون ممکن است تعداد انبار خیلی زیادی ساخته باشد.

بزرگترین خرده فروش آنلاین جهان روز پنجشنبه گزارش داد که هزینه های اضافی ۲ میلیارد دلاری ناشی از حمل و نقل مازاد بر ظرفیت، که به دلیل تغییری ناخواسته از دو سال پیش که آمازون مجبور شد تغییری در ذخیره کالاها ایجاد کند، زیرا تنها برای کالاهای حیاتی جا داشته است.

برایان اولساوسکی (Brian Olsavsky)، مدیر مالی شرکت گفت: این شرکت در حال کاهش برنامه های مخارج سرمایه ای خود برای سال 2022 است. آمازون امسال نسبت به سال گذشته کمتر برای اجرای پروژه ها هزینه می‌کند، در حالی که سرمایه گذاری های حمل و نقل ثابت می مانند یا نهایتا تا اندکی کاهش خواهند یافت.

واقعیت جدید در نیمه راه سال 2021 شروع به ظهور کرد. آمازون در مسیر دو برابر کردن انبار و شبکه تحویل خود بود، شاهکاری که به دلیل استقبال مصرف کنندگان از خرید در خانه برای جلوگیری از گسترش کووید19 در فروشگاه ها ضروری بود. برای اولین بار، جا و مکان محدودیت اصلی خرده فروش نبود. این اتفاق برای طبقه کارگران خیلی عالی بود. چراکه آمازون مجبور به استخدام 270000 کارگر در شش ماه بوده است.

پس از تعطیلات کریسمس، تقاضای مصرف کنندگان مانند همیشه کاهش یافت. نتایج آمازون نشان داد فروش آنلاین نسبت به یک سال پیش کاهش یافته است. پس از فروکش کردن موج Omicron، عده ای از مردم فروشگاه های حضوری را ترجیح می دادند و برخی دیگر به دلیل گران شدن بنزین خرید اینترنتی را ترجیح میدادند. از این رو آمازون می گوید میزان سفارشات ثابت مانده است.

با این وجود، اولساوسکی به خبرنگاران گفت که به نظر می رسد این شرکت “برای تقاضای فعلی بیش از حد انبار ساخته است.” او گفت آمازون پشیمان نیست و بعداً به تحلیلگران گفت: “بسیاری از تصمیمات ساخت، 18 تا 24 ماه پیش گرفته شد، بنابراین محدودیت هایی در مورد آنچه که می توانیم در اواسط سال تنظیم کنیم وجود دارد.”

 

 

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی پرشیا بلاکچین نمی‌باشد.
منبع: investing



منبع