بازی ووکسیز  با ارز دیجیتال VOXEL یکی از پروژه های مطرح در حوزه گیمینگ و متاورس بوده که در این مقاله به معرفی و بررسی  آن می‌پردازیم.

 

 بازی ووکسیز

بازی‌ ووکسیز (Voxies) یک بازی نقش‌آفرینی تاکتیکال بوده که روی بستر بلاک چین ساخته شده است. توکن بازی ووکسیز، نام ارز دیجیتال VOXEL نام دارد. این رمز ارز برای خرید آیتم‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. گیمرها برای افزایش شانس موفقیت خود در بازی می‌توانند سلاح، زره و چیزهای جالب دیگری خریداری کنند.

 

علاوه بر این امتیاز، ارز دیجیتال VOXEL در بازار ثانویه نیز قابل معامله است؛ جایی که بازیکنان توکن‌های ووکسل خود را در محیط خارج از بازی نیز معامله می‌کنند. البته در این بازی شما برای ورود به آن و آغاز بازی کردن، نیازی ندارید که توکن‌های NFT بازی را خریداری کنید. به همین خاطر، بنظر می‌رسد که بازی ووکسیز بخاطر رایگان بودنش در بین گیمرها محبوبیت فراوانی کسب کند؛ مزیتی که در بازی‌های موسوم به Play to Earn یا همان بازی‌های درآمدزا وجود ندارد و گیمر باید توکن‌هایی را در ابتدا خریداری نماید و بعدتر، امکان فروش آن‌ها را خواهد داشت.

 

تاکتیک‌های بازی ووکسیز یادآور سبک قدیمی بازی‌های نقش آفرینی و تاکتیکی است ولی در عین حال، پیچش‌های مدرن و ویژگی‌های به روز شده این سبک را نیز با آن سبک قدیمی همراه می‌سازد. در نتیجه، گیمرها حین بازی کردن حال و هوایی مدرن را به همراه یک حس نوستالژیک تجربه می‌کنند. می‌توان گفت این بازی به شدت تحت تأثیر سبک بازی‌های بزرگ تاکتیکال در دهه 1990 و اوایل دهه 2000 است.

 

گیم‌پلی این بازی، همانطور که در مکانیزم گیم‌پلی بسیاری از بازی‌های سبک نقش‌آفرینی (RPG) مشاهده می‌شود، دارای دو حالت اصلی است: حالت کاوش و حالت نبرد.

 

حالت کاوش

حالت کاوش در بازی ووکسیز یک ماجراجویی داستان محور است که به بازیکنان این امکان را می‌دهد تا آزادانه دنیای بازی را کشف کنند.

 

گیمرها حین کشف پس‌زمینه‌های داستانی بازی و کاوش در محیط آن، با ماجراهای مختلفی روبرو می‌شوند. هرچه بازیکنان بیشتر در محیط بازی ووکسیز پیش می‌روند، به شگفتی‌های پنهان مختلفی برخورد کرده و در مسیر خود با مسائل معماگونه‌ی بسیاری روبه‌رو می‌شوند.

 

حالت کاوش به بازیکنان این امکان را می‌دهد که به مقاصد مختلفی سرک بکشند. حین این جستجوها، اطلاعات مختلفی هم در مورد زیست بوم‌ها، موجودات و شخصیت‌هایی که کنترل‌شان در اختیار آن‌ها نیست کسب می‌کنند.

 

در این مسیر، علاوه بر اطلاعاتی که گفته شد، امکان کشف و جمع‌آوری ارز دیجیتال VOXEL هم برای گیمر وجود دارد. به عنوان مثال، آن‌ها با شکست دادن هیولاهایی که توسط کامپیوتر کنترل می‌شوند و یا با کمک کردن به سایر شخصیت‌های موجود در محیط بازی جهت تکمیل ماموریت و وظایفشان، جوایز و بازی را دریافت می‌کنند.

 

حالت کاوش در بازی ووکسیز دائماً در حال گسترش و به روزرسانی است. این ویژگی نه تنها اجازه نمی‌دهد بازی یکنواخت و تکراری شود بلکه امکان کشف مکان‌ها و برخورد با تجربیات تازه‌تری را برای بازیکنان به ارمغان می‌آورد. به عنوان مثال، در این بازی زیست بوم‌های بکر و زیبایی مانند تپه‌های سرسبز، صحراها، تاندرای برفی، مرداب‌ها و کوه‌های آتشفشانی وجود دارند که انتظار ورود گیمر را می‌کشند!

 

حالت نبرد

در بازی ووکسیز درگیری‌ها به صورت توالی‌های نوبتی رخ می‌دهند. یک طرف ماجرا سعی می‌کند برای هر میدان نبرد هدفی خاص را دنبال کند. این هدف خاص بسته به استراتژی گیمر می‌تواند کشتن همه دشمنان در یک نبرد و در نبردی دیگر، زنده ماندن تا یک راند مشخص باشد. استراتژی و هدف یک گیمر در نبرد می‌تواند حتی نجات شخصیت‌هایی باشد که در کنترل هوش مصنوعی بازی هستند. در صورتی که گیمر به هدف خود دست یابد مبارزه به پایان رسیده و جوایز تقسیم می‌گردد.

 

این بازی از سه نوع کنش متفاوت بهره می‌برد:

 

کنش حرکتی که برای بهبود مزایای نبرد به کار گرفته شده است و گیمر می‌تواند از آن برای حرکت و مسیریابی در نقشه مبارزه و یا موقعیت‌یابی و چینش تاکتیکی خود استفاده کند.

کنش بعدی، امتیاز استفاده از یک قابلیت یا یک طلسم خاص را به گیمر اعطا می کند. این قابلیت‌ها و طلسم‌ها ممکن است برای به دست آوردن برتری تاکتیکی در نبرد مورد استفاده قرار گیرند.

کنش لجستیک که این امکان را برای گیمر فراهم می‌کند تا در میانه‌ی نبرد برای تغییر تجهیزات خود، از جمله زره و سلاح اقدام کند.

تیم مدیریت بازی ووکسیز و ارز دیجیتال VOXEL

تیم پروژه Voxies متشکل از افراد با سابقه در حوزه مالی، گیمینگ و بازاریابی است. در ادامه، با 4 تن از افراد مهم پشت این بازی بلاک چینی آشنا می‌شویم.

 

استیون (Steven) – بنیانگذار و مدیرعامل: دارای بیش از ۱۵ سال تجربه در زمینه توسعه‌ی بازی‌های تریپل A یا همان بازی‌های (AAA) که به بازی‌هایی اطلاق می‌شود که از هر نظر، بالاترین امتیازات را دریافت نموده‌اند.

اَش (Ash) – بنیانگذار و مدیر ارشد خلاقیت: توسعه‌دهنده‌ی بازی

رایان (Ryan) – مدیر ارشد مالی: در حال همکاری با یک شرکت عرضه‌ی سهام خصوصی که پورتفولیوی 3 میلیارد دلاری آنها را در شش کشور مختلف مدیریت می‌کند.

جِیک (Jake) – مدیر ارشد فروش: بیش از یک دهه تجربه در حوزه‌ی فروش و بازاریابی

ویژگی های منحصر به فرد بازی ووکسیز و ارز دیجیتال ووکسل

بازی ووکسیز تمایزاتی با سایر بازی‌های حوزه بلاک چین و ارز دیجیتال دارد. “مسابقات رقابتی” و “تجهیزات خودساخته” از جمله بارزترین این تمایزات هستند که به اختصار آن‌ها را معرفی می‌کنیم.

 

۱) مسابقات رقابتی

کاربران می‌توانند با شرکت در دو نوع مسابقه‌ بصورت بازیکن در مقابل بازیکن (PvP)، جوایز ارز دیجیتال VOXEL را کسب نمایند. نوع اول بر اساس کارکترهای بازیکنان است، در حالی که در نوع دیگر، رقابت بر اساس مجموعه‌ای از کارکترهای یکسان برای هر دو بازیکن و در شرایط کاملا عادلانه برگزار می‌شود.

 

۲) تجهیزات خود‌ساخته

بازیکنان قادر خواهند بود برای دستیابی به تجهیزات منحصر به فرد خود و ارتقاء تاثیرگذاری آنها، عناصر مختلف بازی را به سلیقه خود با یکدیگر ترکیب کنند. این امر مستلزم ترکیب عناصر مختلف با آیتم‌ها یا سلاح‌ها است. بعنوان مثال، ترکیب برخی عناصر بازی با کریستال‌ها می‌تواند بعنوان سوختی مورد استفاده قرار گیرد که برای ساختن یک سلاح جدید بهبود یافته با قدرت تخریب بالاتر ضروری است. در حالیکه همین سلاح می‌تواند یک NFT لحاظ شود و قابلیت فروش و گرفتن ارز دیجیتال VOXEL را داشته باشد.

 



منبع