زمان خبر:23 دقیقه قبل

چو کیونگ هو(Choo Kyung-ho) ، نامزد معاون نخست وزیر و وزیر دارایی که هنوز تایید نشده است، روز دوشنبه گفت که مالیات برنامه ریزی شده 20 درصدی بر عایدی سرمایه ناشی از سرمایه گذاری دارایی های دیجیتال و سرمایه گذاری در بازار سهام باید تا ژانویه(بهمن) 2025 به عقب کشیده شود.

در جلسه تایید مجلس ملی در روز دوشنبه، چو گفت که برای صنعت کریپتو خیلی زود است که 20 درصد مالیات بر سود معاملات را بپذیرد.

چو گفت که بهتر است این مالیات تا زمانی که بازار کریپتو به بلوغ رسیده و قوانین جدیدی برای اطمینان از شفافیت و حمایت از سرمایه گذار در معاملات دارایی های دیجیتال آماده شود، به تعویق بیفتد.

کره جنوبی در دسامبر(آذر) 2020 مالیات 20 درصدی بر سود ارزهای دیجیتال بالای 2.5 میلیون KRW (1974.10 دلار آمریکا) اعلام کرد.
حزب حاکم دموکرات و حزب مخالف قدرت مردمی راست میانه در نوامبر(آبان) 2021 توافق کردند که مالیات کریپتو را از 1 ژانویه 2022 تا 1 ژانویه 2023 به تعویق بیندازند.

این اعلامیه باعث واکنش شدید سرمایه‌گذارانی شد که ادعا کردند مالیات جدید بر صنعت رو به رشد کریپتو تأثیر منفی می‌گذارد و با توجه به اینکه مالیات برنامه‌ریزی‌شده برای بازار سهام بر سود سرمایه بالای 50 میلیون KRW (39475.76 دلار آمریکا) تأثیر منفی می‌گذارد، این آستانه بسیار پایین است. مالیات بر سود بازار سهام قرار است از اول ژانویه 2023 آغاز شود.

یون سوک یول(Yoon Suk-yeol)، رئیس جمهور منتخب کره جنوبی در طول مبارزات انتخاباتی خود وعده داده بود که سرمایه گذاران کریپتو به همان دلایلی که سرمایه گذاران در سایر دارایی های مالی مالیات می گیرند، مشمول مالیات خواهند شد.

 

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی پرشیا بلاکچین نمی‌باشد.
منبع:forkast



منبع