میدانید که پدیده Move to Earn یکی از عناصر وب ۳ است که به سرعت در حال توسعه است و افراد را قادر می‌سازد با در اختیار داشتن داده‌های شخصی، از آن درآمد کسب کنند. ماموریت M2E این است که سیستم مشوق‌های مبتنی بر بلاک چین را برای ترویج سبک زندگی سالم مقیاس‌بندی کند. افزایش استفاده از برنامه‌های تناسب اندام و ردیاب‌های مربوط به آن، ممکن است منجر به افزایش بازار جهانی ردیاب‌های تناسب اندام از ۳۶.۳۴ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۰ به ۱۱۴.۳۶ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۸ شود. برخی از کارفرماها برای تشویق کارمندانشان، از طریق این برنامه‌ها آن‌ها را تشویق کنند. غیبت کارمندان به دلیل بیماری را می‌توان با M2E مبتنی‌بر تناسب اندام کاهش داد. از این رو، برنامه‌های کاربردی M2E نسبت به برنامه‌های کاربردی P2E مخاطبان بسیار گسترده‌تری دارند. با ما همراه باشید تا ۵ دلیل ترند شدن بازی های Move To Earn را بررسی کنیم.

 

۱. تمایل بیشتر به انجام فعالیت فیزیکی و داشتن درآمد

با تمام شدن قرنطینه‌های مربوط به کووید ۱۹ و فرا رسیدن هوای گرم در نیمکره شمالی، زندگی به روال عادی خود برمی‌گردد.همه‌گیری کرونا به ما نشان داد که سلامت جسمانی بهتر می‌تواند ما را از اثرات شدید بیماری حفظ کند؛ در نتیجه همه تلاش خواهند کرد تا سلامت خود را بهبود بخشند. به‌علاوه میل به معاشرت و یافتن چیزی برای وابسته شدن (به غیر از رسانه‌های اجتماعی و نتفلیکس)، برنامه‌ای که سبک زندگی فعال، درآمد غیرفعال، کلکسیون‌ها و بازی‌های ویدیویی موبایل را به شیوه‌ای سرگرم‌کننده و جذاب ارائه می‌کند، می‌تواند ترکیبی بسیار قدرتمند باشد که امسال برخی از پروژه‌های تحرک برای کسب درآمد را وارد زندگی روزمره ما می‌کند.

 

به نظر می‌رسد بازی‌های Move To Earn با ترکیب دو کاری که مردم دوست دارند انجام دهند، یعنی پول درآوردن و بازی کردن، به افزایش سلامت انسان‌ها در سراسر جهان کمک می‌کند!

۲. تمایل سرمایه‌گذاران به پروژه‌های Move To Earn

سرمایه‌گذاران ترندها را شناسایی می‌دکنند. با دیدن میزان سرمایه‌گذاری‌ها در پروژه‌های Play to Earn، به راحتی می‌توان فهمید که هجوم اخیر پول نقد به پروژه‌ها (مانند STEPN و Genopets) در ماه‌های گذشته، موفقیت پروژه‌های Move to Earn را در آینده پیش‌بینی می‌کند. در ماه ژانویه، STEPN توانست در قدم اول ۵ میلیون دلار جمع آوری کند و در اکتبر ۲۰۲۱، Genopets توانست ۸.۳ میلیون دلار در دور اولیه خود جمع آوری کند.

 

احتمالا در سال جاری شاهد پروژه‌ها و سرمایه‌گذاری‌های بیشتری از طریق SAFT ها و IGOهای خرده‌فروشی (پیشنهادهای اولیه بازی) خواهیم بود که هر کدام در تلاش برای کسب درآمد از ترکیب بلاک چین و فعالیت بدنی هستند.

 

۳. برتری Move To Earn نسبت به Play To Earn

با توجه به اینکه بازی‌های P2E دارای پایه‌های عملی و مفهومی بازی‌های مبتنی‌بر توکن‌های بی‌همتا(NFT) هستند، بازی‌های Move To Earn امسال شاهد افزایش سریع محبوبیت خواهند بود. بازی‌هایی مانند اکسی اینفینیتی، سندباکس و بسیاری دیگر، در سال‌های گذشته رشد انفجاری داشته‌اند و کاربران زیادی را گرد هم جمع کرده‌اند و باعث ایجاد انجمن‌های بازی شده‌اند که گیمرهای هم‌فکر را گرد هم می‌آورند. اکنون جامعه کریپتو برای یک تکامل جدید از Play To Earn آماده است.

بزرگ‌ترین مزیت بازی‌های M2E، موانع کم برای ورود است. برخلاف بازی‌های سنتی مبتنی بر شخصیت با روایت و گیم‌پلی که برای درک نیاز به زمان و تلاش دارند، بازی‌های Move-To-Earn از اقداماتی استفاده می‌کنند که هر انسانی با آن بسیار آشناست؛ یعنی حرکت! این بدان معنی است که یک بازیکن قبل از شروع بازی و کسب درآمد عملا نیازی به یادگیری ندارد و موانع ورود را کاملا از بین می‌برد. فقط باید برنامه را باز کنید و شروع به کسب درآمد کنید!

 

۴. استفاده از تجربه برنامه‌های تناسب اندام اجتماعی در بازی‌های M2E

هر کسی که به طور فعال از برنامه‌های تناسب اندام مانند Strava، Fitbit یا PlayFitt استفاده می‌کند، می‌داند که جنبه‌های گیمیفیکیشن آنها چقدر می‌تواند اعتیادآور باشد؛ چه برای ثبت رکورد، چه برای همگام شدن با فعالیت بدنی دوستان خود و دریافت لایک‌های بیشتر. حتی می‌توانید با مشاهده پیشرفت خود در برنامه، با خودتان رقابت کنید.

 

این برنامه‌های تناسب اندام اجتماعی، کاری جادویی انجام می‌دهند؛ جنبه رقابتی ما را بروز می‌دهند و ما را مجبور می‌کنند که بیشتر از آنچه تاکنون انجام داده‌ایم، چه در برابر خود چه دیگران، تلاش کنیم. نکته شگفت‌انگیز این است که به غیر از بهبود سلامت جسمانی، هیچ پاداشی وجود ندارد که شایسته چنین فداکاری باشد. اگر فشار همسالان و نفوذ اجتماعی برای وادار کردن ما به انجام کارهایی که معمولا با خوشحالی انجام نمی‌دهیم مانند ورزش کردن، کافی باشد، فرض کنید که وعده کسب یک یا دو دلار در حین ورزش با ما چه خواهد کرد؟

 

بازی‌های Move To Earn به دنبال پاسخ به این سوال هستند که اگر جنبه مالی و گیمیفیکیشن را به یک برنامه تناسب اندام اجتماعی اضافه کنید و آن را بر اساس فناوری‌های غیرمتمرکز قوی برای اطمینان از انصاف و مالکیت واقعی بسازید، چه می‌شود؟

 

۵. سرمایه‌گذاران خرد حوزه NFT در انتظار بازی‌های Move To Earn هستند

اگرچه برخی از کوین‌های متاورس مانند Axie Infinity از سال گذشته روندی سهمی‌وار داشته‌اند، بازی‌های بزرگ‌تر متاورس و GameFi هنوز به طور کامل رشد نکرده‌اند. این امر گزینه‌های زیادی برای سرمایه‌گذاری یا هولد کردن باقی می‌گذارد.

 

علاوه بر این، بسیاری از سرمایه‌گذاران خرده، به دلیل عدم درک کامل از نحوه بهره‌مندی از مزایای توکن‌های بی‌همتا یا به دلیل اینکه نمی‌خواستند خود را با NFT‌ها آزار دهند، دستاوردهای دیوانه‌کننده توکن‌های بی‌همتا در تابستان گذشته را از دست دادند. سرمایه‌گذاری روی توکن‌های بی‌همتا دشوارتر از خرید ارزی است که بالا می‌رود.

 

خوشبختانه برای این افراد، پروژه‌های Move To Earn ممکن است تنها راه حل باشند. این بازی‌ها علاوه بر داشتن NFT‌هایی که می‌توان آن‌ها را به‌صورت عادی معامله کرد، توکن‌های کاربردی و مدیریت درون بازی را نیز در خود جای داده‌اند که می‌توان آن‌ها را به راحتی در صرافی‌ها خریداری کرد و با افزایش ارزش و محبوبیت بازی، رشد می‌کنند.

 

STEPN و Dotmoovs هر دو با ادغام بازار NFT با سیستم اجاره خود، تصمیم بسیار هوشمندانه‌ای گرفته‌اند و به بازیکنان این امکان را می‌دهند که کفش‌های کتانی قرض بگیرند و بدون نیاز به عضویت در انجمن بازی و درخواست بورسیه، سریع و بدون مشکل شروع به کسب درآمد کنند.

 

این نه تنها برای بازیکنان سودمندتر است، بلکه برای دارندگان توکن‌های بی‌همتا که نمی‌خواهند از طریق حرکت کردن درآمد کسب کنند، بلکه می‌خواهند از طریق قرض دادن آنها به اشخاص دیگر و گرفتن درصدی از ثمره کارشان درآمد کسب کنند، سودمندتر است.

 

با کاهش اصطکاک ناشی از قرض دادن NFTهای کفش ورزشی به شاگردن، تنها کاری که دارندگان باید انجام دهند این است که به سادگی NFTهای خود را در بازار درون بازی قرار دهند و از پاداش آن بهره‌مند شوند. این رویکرد به اشتراک‌گذاری توکن‌های بی‌همتا احتمالا به دلیل سهولت استفاده و موانع کم ورود برای دارندگان NFT سرگرمی محبوبیت پیدا خواهد کرد.



منبع