زمان خبر:3 ثانیه قبل

هلدینگ HSBC روز پنجشنبه اعلام کرد که یک صندوق وام 1 میلیارد دلاری برای سرمایه گذاری در مشاغل تحت مالکیت زنان در 12 ماه آینده راه اندازی می کند.

سام کوپر گری(Sam Cooper-Gray)، رئیس استراتژی بازار جهانی در بانکداری تجاری HSBC، “سطح بودجه دریافت شده در طول زمان توسط مشاغل تحت رهبری زنان به طور قابل توجهی کمتر از همتایان مرد است، در حالی که اثرات اخیر همه گیری همه گیر باعث شده است که همین مشاغل به طور نامتناسبی تحت تاثیر قرار گیرند.” ، در بیانیه ای گفته شده است.

او گفت: “کسب و کارهای تحت مالکیت زنان نیز کمتر احتمال دارد که شبکه های جهانی داشته باشند، به این معنی که گسترش بین المللی می تواند به ویژه چالش برانگیز باشد.”

به نظر می رسد این صندوق بیش از هر طرح دیگری از این دست بازارها را پوشش می دهد.

در ژانویه 2021، NatWest Group یک میلیارد پوند (1.2 میلیارد دلار) برای حمایت از مشاغل تحت رهبری زنان در بریتانیا برای بهبود وضعیت همه گیری کووید-19 اختصاص داد و به 1 میلیارد پوندی که بانک در سال 2020 در دسترس قرار داد،افزود.

HSBC گفت که دسترسی به بودجه همچنان یکی از بزرگترین موانع برای رهبران زن در سراسر جهان است. به گفته HSBC، کسب‌وکارهای زنانه تنها سه درصد از بودجه استارتآپی را در سال 2019 دریافت کرده‌اند.

صندوق Female Entrepreneur متعلق به HSBC برای مشتریان جدید و فعلی در 11 بازار باز خواهد بود که تقریباً نیمی از آنها در آسیا از جمله هنگ کنگ، سنگاپور و اندونزی هستند. از دیگر بازارها می توان به ایالات متحده، بریتانیا و اروگوئه اشاره کرد.

 

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی پرشیا بلاکچین نمی‌باشد.
منبع:investing



منبع