زمان خبر:3 ثانیه قبل

صرافی کریپتو اف تی ایکس آمریکا (FTX US) درخواست منشور اعتماد با وزارت خدمات مالی نیویورک (NYDFS) برای فعالیت در این ایالت کرده است.

در اطلاعیه روز چهارشنبه، FTX US اعلام کرد که برای ایجاد یک شرکت تراست محدود با تنظیم کننده خدمات مالی نیویورک در تلاش برای ارائه محصولات و خدمات خود به کاربران محلی، درخواست داده است. در انتظار بررسی و تایید نظارتی، این تراست دارای مجوز توسط ماریسا مک‌دونالد(Marissa MacDonald)، کهنه‌کار سرمایه‌گذاری فیدلیتی(Fidelity) اداره خواهد شد، که نقش مدیر ارشد انطباق را بر عهده می‌گیرد.

 

شرکت‌های رمزنگاری که به دنبال فعالیت در ایالت نیویورک هستند، مسیرهای متفاوتی را برای تأیید نظارت دارند. همانطور که کوینبیس (Coinbase) و بیت گو (BitGo) انجام داده‌اند، برای ارائه خدمات مالکیتی کریپتو، یکی از روش‌ها درخواست منشور اعتماد است. مورد دیگر درخواست برای بیت لایسنس (BitLicense) است، مسیری که از سال 2015 (1394) در دسترس است.

به گفته NYDFS، هدف BitLicense این است که ساکنان نیویورک روشی منظم برای دسترسی به بازار ارزهای مجازی داشته باشند. با این حال، اریک آدامز(Eric Adams)، شهردار نیویورک، در ماه آوریل(فروردین) از این ابتکار انتقاد کرد و مدعی شد که الزام شرکت‌های رمزنگاری به درخواست مجوز، ایالت را رقابتی ‌تر می‌کند.

کوین تلگراف در ژانویه(دی 1400) گزارش داد که ارزش FTX US پس از یک دور سرمایه گذاری 400 میلیون دلاری، به 8 میلیارد دلار رسیده است. صرافی جهانی FTX با افزایش 400 میلیون دلاری خود در اواخر همان ماه این مسیر را ادامه داد و ارزش آن به 32 میلیارد دلار افزایش رسید.

 

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی پرشیا بلاکچین نمی‌باشد.

منبع: cointelegraph



منبع