زمان خبر:28 دقیقه قبل

جف بزوس، بنیانگذار آمازون، روز جمعه جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا را به خاطر توئیتی که در آن گفته بود با مالیات بر شرکت های ثروتمند می تواند تورم را کاهش دهد، مورد هدف قرار داد.

بایدن اوایل روز در توییتی نوشت: «می‌خواهید تورم را پایین بیاورید؟ بیایید مطمئن شویم که ثروتمندترین شرکت ها سهم خود را پرداخت می کنند.”

بزوس، که شرکتش از اعتبارات و کسر مالیات بهره مند شده است، به نقل از توئیت پاسخ داد: «هیئت اطلاعات نادرست جدید ایجاد شده باید این توییت را بررسی کند، یا شاید به جای آن نیاز به تشکیل یک هیئت غیر متعارف جدید باشد.» به هیئت اداره اطلاعات نادرست وزارت امنیت داخلی. «افزایش مالیات شرکت‌ها خوب است. رام کردن تورم برای بحث بسیار مهم است. جمع کردن آنها با هم فقط یک اشتباه است.»

در حالی که بایدن به طور خاص در آن توییت از آمازون سخنی به میان نیاورد، بایدن قبلاً از سابقه مالیاتی این شرکت انتقاد کرده است. آمازون در سال های 2017 و 2018 هیچ مالیات بر درآمد فدرال پرداخت نکرد.

اختلاف توییتر در حالی رخ می‌دهد که تورم به سطوحی رسیده است که در دهه‌های گذشته مشاهده نشده بود و بر قیمت کالاهای ضروری مانند گاز، غذا و مسکن تأثیر می‌گذارد. مقامات فدرال رزرو تا کنون با دو افزایش نرخ بهره در سال جاری به این مشکل پاسخ داده اند. آنها تا زمانی که تورم به هدف 2 درصدی بانک مرکزی برسد، تعهد بیشتری داده اند.

 

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی پرشیا بلاکچین نمی‌باشد.
منبع:CNBC



منبع