زمان خبر:5 دقیقه قبل

بنابر گزارش رویترز پاریس، یک دادگاه فرانسوی، شرکت داروسازی Sanofi (NASDAQ:SNY) را به پرداخت بیش از 400,000 یورو (416,440 دلار) به عنوان غرامت به خانواده‌ ای که فرزندشان از نوعی اوتیسم ناشی از داروی صرع والپروات رنج می‌برد، محکوم کرد و گفت که سازنده دارو نتوانسته است در مورد عوارض جانبی شناخته شده به درستی اطلاع رسانی کند.

آخرین حکمی که هفته گذشته صادر شد و روز شنبه توسط رویترز مشاهده شد، بیان می‌کند که سانوفی باید این خطر را می‌ دانست که در صورت مصرف این دارو توسط زنان باردار، می‌تواند باعث ایجاد ناهنجاری‌ ها و “اختلالات عصبی-رفتاری” در کودکان شود که باید در جزوه پیوست آن به آن ها اشاره می‌شد.

سانوفی در بیانیه ای اعلام کرد که نسبت به این تصمیم تجدیدنظر خواهد کرد و افزود که نسبت ریسک به فایده کلی دارو مثبت است.

دادگاه در نانتر روز پنجشنبه به این شرکت دستور داد تا خسارات مختلف جسمی و روانی متحمل شده و هزینه های ناشی از آن مانند مراقبت های ویژه و نیازهای مدرسه را به والدین این دختر جبران کند.

مارین مارتین (Marine Martin)، رئیس انجمن قربانیان APESAC، گفت: این حکم اولین حکمی است که در فرانسه ارتباطی بین والپروات که با نام دپاکین در فرانسه فروخته می‌شود و اختلالاتی که معمولاً به عنوان اوتیسم شناخته می‌شود، در یک مورد فردی بروز می‌کند.

مارتین که خودش مادر کودکی است که از عوارض جانبی دپاکین رنج می برد، روز شنبه به رویترز گفت: “امیدوارم سانوفی موضع خود را تغییر دهد و غرامت دادن به قربانیان را که اکنون توسط دادگاه های بیشتری صادر مورد تایید می باشد، آغاز کند.”

 

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی پرشیا بلاکچین نمی‌باشد.

منبع: investing



منبع