زمان خبر:3 ثانیه قبل

نوسانات شدیدی که طی هفت روز گذشته بازار رمزنگاری را فراگرفته است منجر شد بار دیگر کندل هفتگی بیت کوین به رنگ قرمز بسته شود. به این ترتیب، این ارز دیجیتال با پشت سر گذاشتن یک هفته نسبتاً منفی، تاریخ ساز شد، زیرا این اولین باری است که کندل آن برای هفت هفته متوالی با وضعیت قرمز بسته می شود. شایان ذکر است که این شرایط تقریباً در هشت سال گذشته بی سابقه بوده است.

همانطور که می دانید، 12 می (22 اردیبهشت) بیت کوین با سقوط از مارک 30000 دلار تا پایین ترین سطح خود از اواخر دسامبر 2020 (اوایل دی 1400) یعنی 25300 دلار، بدترین روز معاملاتی چند ماه اخیر خو را سپری کرد. علیرغم افزایش سریع و بازیابی چند هزار دلاری ظرف چند روز بعد، این ارز دیجیتال همچنان کندل هفتگی خود را پایین تر از کندل قبلی بسته است.

گفتنی است که کندل هفته جدید که از ساعاتی پیش آغاز شد نیز همچنان به رنگ قرمز است، اما همگی می دانیم که در بازار ارزهای دیجیتال در عرض هفت روز، اتفاقات پیش بینی نشده زیادی می تواند رخ دهد.

ترس شدید

باتوجه به نوسانات منفی اخیر، اصلاً دور از ذهن نیست که شاخص ترس و طمع عمیقاً به قلمرو “ترس شدید” وارد شود. این معیار داده‌های مختلف از جمله نظرسنجی ها، نوسانات، نظرات رسانه‌های اجتماعی و غیره را اندازه‌گیری می‌کند تا احساسات عمومی حاکم در جامعه در رابطه با BTC را بسنجد. نتایج این بررسی ها از 0 تا 100 (ترس شدید تا طمع شدید) متغیر است.

شاخص ترس - برای اولین در تاریخ: کندل هفتگی بیت کوین طی هفت هفته متوالی با رنگ قرمز بسته شد

همانطور که نمودار زیر نشان می‌دهد، در شرایط فعلی این شاخص به پایین‌ترین موقعیت خود (ترس شدید) از زمان سقوط بازار بعد از آغاز همه گیری رسیده است و عدد 9 را نشان می‌دهد. علیرغم اندک تغییر مشاهده شده و رسیده شاخص به عدد 10،  این معیار هنوز در سطح ترس شدید قرار دارد.

 

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی پرشیا بلاکچین نمی‌باشد.

منبع: cryptopotato



منبع