بلاک توپیا بلاک توپیا یک پروژه متاورس و دارای ارز دیجیتال BLOK است.

پلتفرم بلاک چینی الروند (Elrond) اخیرا همکاری خود با پروژه و بازی بلاک توپیا (Bloktopia) و ارز دیجیتال Blok را اعلام کرد و به جمع تازه‌ترین کسب و کارهای رمز ارزی در حوزه متاورس تبدیل شد. حتی شرکت فیسبوک هم با تغییر برند خود به متا (Meta)، با در آغوش گرفتن متاورس ادعا کرد که این فناوری جدید به برقراری بهتر ارتباط میان افراد و رشد کسب و کارها کمک می‌کند.

 

تا همین چند سال پیش، کافی بود یک کسب و کار خود را مبتنی بر بلاک چین اعلام کند تا نوآور و آینده‌گرا تلقی شود. امروزه، این صنعت مملو از پلتفرم‌هایی مقیاس پذیر، سریع، امن و توسعه‌دهنده پسند است. بنابراین کسب و کارها باید راهی جدید برای پیروزی در این رقابت پیدا کنند.

 

همکاری‌های میان‌رشته‌ای قادر به ایجاد تفاوت و ساخت موارد خلاقانه هستند. مثلا، زمانی که پروژه‌های بلاک چینی در گذشته نزدیک با اینترنت اشیاء (IoT) آشنا شدند، همیشه مورد استقبال سرمایه‌گذاران، کارآفرینان و کاربران بوده‌اند. به همین خاطر، ویژگی‌های جدید باید برای جوامع مفید باشند و بتوان آن‌ها را با ایده‌های بدیع برای رقابت و شکوفایی کسب و کارها پذیرفت یا آزمایش کرد.

 

متاورس ؛ تازه‌ترین هایپ فضای ارز دیجیتال

توجه به متاورس که با نیازمندی‌های بحران کووید-19 به یک مدل ارتباطی جدید شدت گرفت، یک دنیای مجازی جدید است که افراد می‌توانند تجارب شگفت‌انگیز را با دیگر افراد، حتی زمانی که بودن آن‌ها در یک مکان امکان‌پذیر نیست، به اشتراک بگذارند. دنیای متاورس اجازه انجام کارهایی که افراد در دنیای فیزیکی قادر به انجام آن‌ها نیستند را به آن‌ها می‌دهد. با اینکه این اتفاق شاید ترسناک به نظر برسد، اما آینده واقعی غیر قابل انکار ماست.

 

بر اساس پیش بینی شرکت تحقیقاتی بین‌المللی Strategy Analytics، بازار جهانی متاورس تا سال 2025 به ارزش 280 میلیارد دلار خواهد رسید.

 

دنیای متاورس که غالبا به محیط‌های شهری با فناوری بالا تشبیه شده است، واقعیت مجازی و افزوده را گرد هم می‌آورد. ارتباط اجتماعی، سرگرمی، بازی، ورزش، کار، آموزش و تجارت برای مادی کردن اینترنت، یعنی جایی که افراد به تعامل پرداخته و به جای نگاه منفعل به آن، بخشی حیاتی از این تجربه هستند، با یکدیگر ترکیب می‌شوند.

اما همکاری با بازی متاورس بلاک توپیا یعنی چه و این پروژه آینده‌گرا چه چیزی در دامن دارد؟

 

متاورس رمز ارزی بلاک توپیا چیست؟

بلاکتوپیا یک آسمان‌خراش واقعیت مجازی دارای 21 طبقه، به افتخار 21 میلیون واحد بیت کوین و دارای یک رمز ارز محلی به نام BLOK است. این متاورس واقعیت مجازی است که هدف تبدیل شدن به مرکز آموزشی-سرگرمی برای تمام سطوح تجربه رمز ارزی را دنبال می‌کند.

 

این برج مجهز به تکنولوژی پیشرفته که از یک دنیای در حال زوال برمی‌خیزد، مبتنی بر یک اقتصاد NFT محور است که اجازه مالکیت زمین و توسعه آن به عنوان یک ملک واقعیت مجازی را به کارآفرینان می‌دهد و کاربران می‌توانند با تبلیغات و رویدادها، فرصت‌های کسب درآمد را داشته باشند. در ویدیوی زیر می‌توانید تریلر آن را مشاهده کنید. خالق‌العاده است!

 

 

رمز ارزها، فناوری بلاک چین، واقعیت مجازی و واقعیت افزوده، همگی جهت ساخت یک مرکز غیرمتمرکز برای بازیکنان، سرمایه‌گذاران، توسعه‌دهندگان و کارآفرینان آینده ظهور کرده‌اند.

 

بلاکتوپیا برای پشتیبانی از 4 جنبه اصلی خود به نام‌های یادگیری (Learn)، کسب درآمد (Earn)، بازی (Play) و خلق (Create)، از بلاک چین رمز ارزی پالی گان (Polygon) استفاده می‌کند و روی یک موتور بازی چند پلتفرمی به نام Unity (محصول بنیان‌گذاران واقعیت مجازی سونی پلی استیشن) ساخته شده است. این متاورس به بازدیدکنندگان اجازه می‌دهد تا در یادگیری ابتدایی و پیشرفته شرکت کرده، با دوستان خود بازی کنند، شبکه‌ها را بسازند و کارهایی از این قبیل را انجام دهند.

 

شبکه رمز ارزی بلاکتوپیا شبیه به یک مرکز خرید بزرگ است که فروشگاه‌ها در کنار دیگر گونه‌های فعالیت‌ها و کسب و کارها حضور دارند و پروژه‌ها، صرافی‌ها، اینفلوئنسرها یا برندهای ارز دیجیتال، محتوا و پیام‌های کلیدی خود را به نمایش می‌گذارند.

 

بلاک توپین‌ها (Bloktopian) هولدرهای ارز دیجیتال BLOK و از اعضای متاورس بلاک توپیا هستند. در این دنیا، بازیکنان برای اولین بار به اطلاعات و محتوای گیرای رمز ارزها در یک مکان واحد دسترسی دارند. بلاکتوپین‌ها قادر به یادگیری، بازی و کسب درآمد از طریق مالکیت املاک و مستغلات، تبلیغات و موارد بسیار دیگر هستند. بلاکتوپیا که به پیشرفته‌ترین موتور بازی‌های ویدیویی ریل تایم در جهان به نام 3D Creation Engine مجهز است، از این فناوری برای خلق تجسم‌های خیره‌کننده و تجارب کاربری استفاده خواهد کرد.

متاورس بلاک توپیا دارای ویژگی‌هایی است که هولدرهای توکن BLOK قادر به خرید و مدیریت هستند.

 

همکاری الروند با متاورس ارز دیجیتال بلاک توپیا

از آنجایی که بازیکنان به صورت پیش فرض در طبقه اول شبکه رمز ارزی بلاکتوپیا ظاهر خواهند شد، الروند نیز به عنوان یک «مستاجر اصلی»، دفتر مرکزی مجازی‌اش را در این طبقه قرار خواهد داد. Elrond مجاز به نمایش حداکثر یک سالن سفارشی است و محتواهایی نظیر عملکردهای اکوسیستم رمز ارزی یا مستندسازی در یک مکان مجازی ارائه می‌شود.

 

دنیل صرب (Daniel Serb)، رئیس توسعه کسب و کار الروند، اخیرا در پستی گفته است که:

 

ما به دنبال بررسی یکپارچگی‌های فنی عمیق‌تر با شبکه بلاک توپیا همچون تبدیل بخشی از عرضه ارز دیجیتال BLOK به رمز ارز ESDT (توکن محلی الروند) هستیم تا کاربران الروند دسترسی راحت‌تری به متاورس واقعیت مجازی Bloktopia داشته و NFTهای آن در بازارچه‌های بلاک چین Elrond قابل خرید باشند.

 

چه کسانی از بلاکتوپیا بازدید خواهند کرد؟

به استناد یک تحقیق جدید، 90 درصد بازیدکنندگان متاورس رمز ارزی بلاک توپیا، مردان بین 18 تا 34 سال خواهند بود. این افراد علاقه بارزی به رمز ارزها و توکن‌های غیر قابل تعویض داشته و بین 20 تا 50 هزار درآمد دارند. این افراد از طریق اخبار درباره ارزهای دیجیتال شنیده و بر بازارهای ایالات متحده، آسیا و انگلستان متمرکزند.

 

یادگیری، کسب درآمد، بازی و خلق؛ چهار ستون متاورس رمز ارزی بلاک توپیا

متاورس بلاکتوپیا از چهار ستون یادگیری، کسب درآمد، بازی و خلق ساخته شده است.

 

یادگیری

بلاک توپیا مرکز اصلی است که کاربران قادر به یادگیری درباره دنیای ارز دیجیتال هستند. کاوش در این دنیا حتی می‌تواند چالش‌برانگیز باشد.

 

کسب درآمد

بلاکتوپین‌ها فرصت‌های کسب درآمد زیادی از طریق خرید ملک و حتی سوداگری به وسیله آن به صورت فروش مجدد با قیمت بالاتر یا اجازه به یک مستاجر دارند. از دیگر فرصت‌های کسب درآمد در متاورس رمز ارزی بلاکتوپیا می‌توان به درآمد منفعل، استیکینگ و تبلیغات اشاره کرد.

 

بازی

کاربران می‌توانند از طریق تعامل اول شخص دنیای واقعیت مجازی به استراحت، خوش‌گذرانی، معاشرت و رقابت با دوستان خود در متاورس رمز ارزی بلاک توپیا بپردازند.

 

خلق

کاربران می‌توانند از طریق یک ابزار ساخت ساده، از خلاقیت خود برای تولید صحنه‌ها، اثر هنری و حتی شرکت در رویدادها برای بردن جوایز استفاده نمایند.

 

ارز دیجیتال BLOK چیست؟

توکن‌های BLOK امکان خرید NFTها را فراهم می‌کنند که نمایانگر مالکیت REBLOK و ADBLOK هستند.

 

خرید ملک در بازی بلاکتوپیا REBLOK نام دارد که می‌تواند به صورت مالکیت انحصاری و نمایش آن از طریق یک رمز ارز NFT واحد، یا به صورت مالکیت مشترک و نمایش آن از طریق چند توکن غیرمثلی باشد. مالکان همچنین می‌توانند مشابه دنیای واقعی، REBLOK خود را برای رویدادها یا مستاجران بلند مدت اجاره دهند. بهترین طبقات آسمان‌خراش بلاک توپیا طبقه 1، 6 و 21 هستند. پورتال فروش زمین این بازی نیز به زودی راه‌اندازی خواهد شد. کوین مارکت کپ، بایننس و کوکوین هم اخیرا دفاتر مجازی خود را در بهترین طبقات بلاکتوپیا تاسیس کرده‌اند.

 

ADBLOK منبع درآمد حاصل از تبلیغات در بلاک توپیا است. ایجاد هایپ و شهرت برای شرکای برند بلاکتوپیا از طریق مدت اقامت و میزان بازدید، چشم‌انداز ارزشمندی را برای تبلیغ‌کنندگان ایجاد می‌کند. بخشی از کارمزدهای تبلیغات میان هولدرهای رمز ارز BLOK توزیع خواهد شد.



منبع