زمان خبر:2 ساعت قبل

شرکت ژنومیک مستقر در آسیا،جنتیکا(Genetica) و شرکت مدیریت داده وب 3،Oasis Labs، برای توکن کردن پروفایل‌های ژنومیک با هدف تقویت پزشکی با یکدیگر همکاری کرده‌اند.
در اطلاعیه ای که به Cointelegraph ارسال شد، این شرکت ها خاطرنشان کردند که جنتیکا 100000 پروفایل داده ژنومی را به شبکه Oasis منتقل خواهد کرد. این پروفایل ها به صاحبان داده ها این امکان را می دهد که کنترل و آگاهی کامل از نحوه استفاده از داده های ژنتیکی خود داشته باشند.
این مشارکت همچنین توسط مقامات دولتی ویتنام حمایت می شود که از فناوری های Web3 و حقوق داده ها بسیار حمایت می کنند. به گفته نگوین چی دانگ(Nguyen Chi Dung)، که از وزارت برنامه ریزی و سرمایه گذاری در ویتنام است، مقامات آنها حامیان قطعی وب 3 و بلاک چین هستند و معتقدند که مزایای واقعی برای جامعه به ارمغان می آورد. چی دانگ توضیح داد که:
بخش فناوری در ویتنام به طور مداوم در حال رشد بوده است و راه حل های عملی را برای مسائلی مانند مراقبت های بهداشتی، آموزشی، مالی و موارد دیگر به ارمغان می آورد و با تقویت مالکیت داده‌ها و اشتراک‌گذاری حریم خصوصی، می‌تواند به ایجاد مزایای واقعی برای مراقبت‌های بهداشتی و پزشکی دقیق کمک کند.

 

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی پرشیا بلاکچین نمی باشد.

منبع:cointelegraph



منبع