زمان خبر:1 دقیقه قبل

طبق آخرین نمودار ارائه شده و محاسبه شده توسط پلتفرم Tradingview، دامیننس بیت کوین به سطحی از تسلط بر بازار رمزارزها که آخرین بار در اواخر اکتبر 2021 (اوایل آبان 1400) به آن رسیده بود، بازگشته است.

اولین رمزارز یا همان طور که بسیاری از علاقه مندان به کریپتو می گویند، “پدربزرگ”، 45.3 درصد از کل بازار کریپتو را کنترل می کند که نشان دهنده رشد 9 درصدی در تسلط آن در دو هفته گذشته است.

در 6 ماه گذشته، آلتکوین ها به تدریج سهم بیت کوین از بازار کریپتو را تصاحب کرده اند، اما زمانی که زمان ریسک کردن فرا می رسد، می بینیم که بیت کوین ضرر خود را پس می گیرد. چنین حرکتی تعجب آور نیست، زیرا بیت کوین همیشه وجوه سرمایه گذاران را در دوره های آشفتگی بازار تجمیع کرده است و در مواردی مانند طلای دوم عمل می کند که بسیاری آن را چنین می دانند.

البته، با تشدید سیاست های پولی، کاهش تدریجی تورم بازار سهام ایالات متحده و رکود قریب الوقوع در بسیاری از کشورهای توسعه یافته، این ها محدودیتی برای رشد سهم بازار معروف ترین ارز دیجیتال نیست. اما در عین حال، تسلط فزاینده به این معنی نیست که بیت کوین با همه این خطرات روبرو نیست. فقط این است که در خود این ابزار در مقایسه با سایر دارایی‌های دیجیتال قابل اعتمادتر است، که بارها ثابت کرده است.

علاوه بر این، به دلیل وحشت فزاینده در بخش استیبل کوین ها، بیت کوین به عنوان یک دارایی امن مورد علاقه برای ذخیره وجوه برای علاقه مندان به رمزارز و مخالفان فیات باقی مانده است.

 

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی پرشیا بلاکچین نمی‌باشد.
منبع: u.today



منبع