زمان خبر:4 ثانیه قبل

مکس کایزر (Max Keiser)، حامی برجسته بیت کوین، به توئیت جو وایزنتال (Joe Weisenthal)، مجری اخبار اقتصادی بلومبرگ و میزبان پادکست Odd Lots، که UST/LUNA را «نمونه فاحشی از بازی‌های پانزی» نامیده، پاسخ داده است.

کایزر همچنین LUNA ،DeFi، اتریوم و حتی مایک نووگراتز (Mike Novogratz) را مورد انتقاد قرار داد و همه آنها را با کلاهبرداری مرتبط دانست.

جیک چروینسکی (Jake Chervinsky): LUNA نماینده همه رمزارزها نیست 
وایزنتال در توییتی نوشت که علیرغم اینکه برنامه های مالی غیرمتمرکز در چند سال گذشته “بزرگترین موضوع در حوزه ارزهای دیجیتال” بوده اند، اما در واقعیت آنها به سختی تاثیر اقتصادی گذاشته اند. او این توئیت را در پاسخ به جیک چروینسکی، رئیس سیاست انجمن بلاک چین منتشر کرد.

چروینسکی در توییتر شکایت کرده بود که رسانه‌های ضد رمزارزی به شدت LUNA را مورد انتقاد قرار می‌دهند و اظهار داشت که اساساً همه رمزارزها به طور بالقوه مانند LUNA/UST نیستند.

وایزنتال از LUNA به عنوان “نمونه ای خاص از یک پدیده گسترده تر از بازی های پانزی در این فضا” یاد کرده است، زیرا ظاهراً او معتقد است که همه DeFi ها طرح های پانزی هستند.

او Uniswap و دیگر AMM ها (پروتکل‌های بازارساز خودکار) را دوست دارد و می‌گوید که این پروتکل‌ها دارای پتانسیلی هستند که ممکن است روزی از نظر اقتصادی مهم شوند.

“LUNA نماد همه [کلاهبرداری های] DeFi است”
مکس کایزر، اقتصاددان و مجری برنامه RT مربوط به امور مالی و بیت کوین، به وایزنتال توئیت کرد که کاملاً با تعریف DeFi به عنوان یک طرح کلاهبرداری و پانزی موافق است (مطابق با توییت او، مکانیسم های تولید محصول بر اساس آن عمل می کنند).

در مورد LUNA و استیبل کوین UST از ترا، کایزر آنها را “نماد تمام DeFi ها” نامیده است.

انتقادات شدیدی حتی به مدیر عامل گلکسی دیجیتال یعنی مایک نووگراتز وارد شده که از طرفداران LUNA بوده تا زمانی که از بین رفته و حتی یک تتو از آن را روی بدن خود دارد (گرگی که در ماه – luna زوزه می کشد).

کایزر به عنوان یکی از OG های بیت کوین شناخته می شود و از همه آلت کوین ها انتقاد می کند و آنها را کلاهبرداری می نامد. او حتی دومین ارز دیجیتال بزرگ یعنی اتریوم، که اکثر برنامه های DeFi بر روی آن اجرا می شوند را نیز قبول ندارد.

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی پرشیا بلاکچین نمی‌باشد.
منبع: u.today



منبع