.
استیبل‌کوین UST از یک دلار سقوط شدیدی داشت و دو کووان، بنیان‌گذار ترالبز، تلاش کرد تا با جمع‌آوری بیش از ۳ میلیارد دلار بیت‌کوین، UST را احیا کند که موفق عمل نکرد. بسیاری از تحلیل‌گران بر این باورند که ترا بمب ساعتی کریپتو بود و ضربه کاری‌ای به بازار وارد کرد.
.
به گفته برخی از متخصصان بازار ارزهای دیجیتال، استیبل‌کوین‌ها بی‌شک قاتل ارزهای دیجیتال هستند. این موضوع نه‌تنها برای UST صدق می‌کند، که می‌توان با نگاهی به تاریخ کریپتو، مثال‌های دیگری را نیز به لیست اضافه کرد. برای نمونه استیبل‌کوین کیشو در بلاک‌چین سولانا که دچار خروج سرمایه ۵۲.۸ میلیون دلاری شد و عملا تمام ارزش خود را از دست داد.
.
این ارزها مسئول حفظ استقلال معاملات بزرگ هستند و در صورت عدم توانایی در حفظ همسان‌سازی، ارزش، ذخیره و سیاست‌گذاری درست، می‌توانند ضربه سنگینی به بازار وارد کنند که هم در بخش مالی و هم در بخش احساسات بازار بسیار چشمگیر است. در همین راستا می‌توان مشکل ترا را در طراحی بدون وثیقه مثال زد که باعث ضرر بسیاری از سرمایه‌گذاران بود و اگر این موضوع پیش‌تر موردبررسی قرار می‌گرفت، می‌شد این اتفاق را تا حدودی پیش‌بینی کرد.
.
به نظر شما چه ویژگی در استیبل‌کوین‌ها نشان‌دهنده اعتبار آن‌هاست؟
.
منبع: blockworks
.
اهمیت: مهم
.
دوکووان #ترا #روندبازار #ارزدیجیتال #کریپتو #