زمان خبر:8 دقیقه قبل

پیش از ارتقاء Merge که به طور آزمایشی در ماه آگوست(مرداد) انجام شد، زنجیره Beacon اتریوم دیروز یک سازمان دهی مجدد هفت بلوکی (reorg) را تجربه کرد.
طبق داده‌های Beacon Scan، در 25 می(4 خرداد)، هفت بلوک از شماره 3,887,075 تا 3,887,081 بین ساعت 08:55:23 تا 08:56:35 صبح UTC از زنجیره بیکن حذف شدند.
اصطلاح reorg به رویدادی اشاره می‌کند که در آن بلوکی که بخشی از زنجیره متعارف بود، مانند زنجیره بیکن، به دلیل شکستن بلوک رقیب از زنجیره حذف می‌شود.
این حرکت می تواند نتیجه یک حمله مخرب از یک ماینر با منابع بالا یا یک باگ باشد. چنین حوادثی باعث می شود که زنجیره به طور ناخواسته فورک یا تکراری شود.
توسعه‌دهندگان بر این باورند که این مشکل به دلیل شرایط است و منشا جدی مانند مشکل امنیتی یا نقص اساسی را ندارد.
پرستون ون لون(Preston Van Loon)، توسعه‌دهنده هسته اتریوم، پیشنهاد کرد که سازماندهی مجدد به دلیل «تقسیم‌بندی یا non-trivial segmentation» نرم‌افزار نود یا گره مشتری جدید و قدیمی است و لزوماً هیچ چیز مخربی نیست.

مارتین کوپلمن(Martin Köppelmann)، یکی از بنیانگذاران زنجیره Gnosis سازگار با EVM، یکی از اولین کسانی بود که صبح دیروز از طریق توییتر این اتفاق را برجسته کرد و خاطرنشان کرد که “استراتژی تأیید فعلی گره‌ها باید مورد بازنگری قرار گیرد و امیدواریم منجر به یک زنجیره پایدارتر شود!”
در پاسخ به کوپلمن، ون لون(Van Loon) به طور آزمایشی سازماندهی مجدد را به فورک تقویت کننده پیشنهادی نسبت داد که هنوز به طور کامل اجرا نشده بود.

 

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی پرشیا بلاکچین نمی باشد.

منبع:cointelegraph



منبع