زمان خبر:2 دقیقه قبل

مایکل میباخ(Michael Miebach)، مدیرعامل مسترکارت، روز سه‌شنبه گفت که انتظار ندارد SWIFT، یکی از پرکاربردترین پلت‌فرم‌ها برای تراکنش‌های بین‌مرزی فیات، در پنج سال آینده وجود داشته باشد.
میباخ در یک جلسه در مورد ارزهای دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) به عنوان بخشی از کنفرانس داووس(Davos) مرکزی بلاک چین شورای جهانی بلاک چین (GBBC) که در مجمع جهانی اقتصاد 2022 در داووس، سوئیس برگزار شد، صحبت می کرد.

به گفته یکی از خبرنگاران کوین تلگراف که در جلسه حضور داشت، در پایان بحث میزگرد، وقتی هر یک از اعضا پرسیده شد که آیا فکر می‌کنند سوئیفت تا پنج سال دیگر وجود خواهد داشت یا خیر، میباخ باعث شد حضار پس از پاسخ «نه» شوکه شوند.
سایر اعضای میباخ از جمله یووال روز(Yuval Rooz)، مدیر عامل Digital Asset و دیوید تریت(David Treat)، مدیر Accenture و یکی از رهبران تجارت بلاک چین این شرکت نیز دیدگاه مثبتی داشتند.
کوین تلگراف بلافاصله پس از بحث به سراغ میباخ رفت، اما از هرگونه اظهار نظر بیشتر در مورد این موضوع خودداری شد.

SWIFT سال گذشته روزانه 42 میلیون پیام را پردازش کرد، اما انجام تراکنش‌های شبکه ممکن است چند روز طول بکشد. این شرکت در تلاش بوده است تا ارتباط خود را در نظم اقتصادی بین‌المللی، به ویژه در مورد CBDCها حفظ کند.
برای این منظور، SWIFT استفاده از CBDCها را برای تسهیل پرداخت‌های بین‌مرزی یکپارچه از اوایل ماه می 2021(اوایل اردیبهشت 1400)، زمانی که مقاله مشترکی با Accenture منتشر کرد، بررسی کرده است که چگونه ارزهای دیجیتال می‌توانند به پرداخت‌های بین‌مرزی کمک کنند.

 

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی پرشیا بلاکچین نمی باشد.

منبع:cointelegraph



منبع