زمان خبر:28 دقیقه قبل

بنیاد بلاک چین Partisia همکاری خود را با Polygon اعلام کرد. پارتیسیا یک شبکه غیر انتفاعی مستقل است که باعث ایجاد یک بلاک چین با دانایی صفر (پروتکل دانایی صفر در رمزنگاری روشی است که یک طرف می‌تواند به طرف دیگر ثابت کند بیانیهٔ ارائه شده صحیح است. این روش فقط صحت بیانیه را تصدیق می‌کند و هیچ اطلاعات اضافه ای را بجز این حقیقت که بیانیه واقعاً صحت دارد ارسال نمی‌کند.) می شود. این ادغام نشان می دهد که بلاک چین پارتیسیا به توسعه دهندگان پالیگان یک پلتفرم جدید برای محاسبات اولیه حفظ حریم خصوصی می دهد. همچنین، نوع جدیدی از قرارداد هوشمند را برای اینترنت بلاکچین پالیگان نیز باز خواهد کرد.

علاوه بر این، بلاک چین پارتیسیا یک پلتفرم دیگر را به اکوسیستم وسیع پالیگان می آورد. این امر با تمرکز بر حفظ حریم خصوصی و محرمانه بودن داده ها باعث فعال کردن محاسبات غیرمتمرکز دانش صفر چند جانبه نیز است. توجه داشته باشید، بیشتر پلتفرم های دانش صفر در صنعت بلاک چین تنها به دو طرف اجازه می‌دهند تا یک تابع را محاسبه کنند و ورودی‌های خود را  بصورت خصوصی نگه دارند.

توسعه دهندگان در پالیگان می توانند تراکنش های محاسباتی خصوصی را در بلاک چین پارتیسیا اجرا کنند و از قراردادهای هوشمند محاسبات خصوصی خود استفاده کنند. این امر با پیوند دادن تراکنش‌ ها و قراردادهای هوشمند با برنامه‌ های غیرمتمرکز موجود (dApps) در پالیگان از طریق یک پل اختصاصی امکان‌پذیر خواهد بود.

برایان گالاگر (Brian Gallagher)، یکی از بنیانگذاران بلاک چین پارتیسیا، خاطرنشان کرد که حریم خصوصی یک ستون کلیدی Web3 است که باید در پایه آینده اینترنت قرار گیرد.

او اضافه کرد:

“ما خوشحالیم که یک لایه محرمانه را به اکوسیستم پالیگان وارد می کنیم و به توسعه دهندگان در جامعه یک پلتفرم قدرتمند برای انجام محاسبات خصوصی با هر پیچیدگی می دهیم. در درازمدت، این ادغام نسل جدیدی از خدمات Web3 ایمن و دارای حریم خصوصی را ممکن می‌سازد.”

 

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی پرشیا بلاکچین نمی‌باشد.
منبع: coinquora



منبع