زمان خبر:8 ثانیه قبل

نسیم طالب (Nassim Taleb)، معامله گر سابق آپشن و تحلیلگر ریسک معاملات، عقیده دارد که قرار دادن دو کوون (Do Kwon)، بنیانگذار ترا در پشت میله‌های زندان، او را از راه‌اندازی Luna 2.0، که به ادعای او «دقیقاً همان طرح شفاف پانزی» است، باز می‌دارد.

نویسنده “قوی سیاه” می گوید که پانزی های جدید امثال ترا حتی از کلاهبرداری های برنارد میداف (Bernie Madoff) نیز خطرناک تر هستند.

میداف، رئیس سابق نزدک، با اجرای یک طرح پانزی مخفیانه در حدود ۱۷ سال از قربانیانش میلیاردها دلار کلاهبرداری کرد. در سال ۲۰۰۹، این سرمایه دار پس از اعتراف به ۱۱ اتهام خود به ۱۵۰ سال زندان محکوم شد. میداف سال گذشته در سن ۸۲ سالگی در زندان درگذشت.

کوون نیز با مشکلات قانونی مواجه شده است. هفته گذشته، شبکه تلویزیونی JTBC کره جنوبی گزارش داد که دادستان های محلی تحقیقاتی را در مورد سقوط ترا آغاز کرده‌اند. با این حال، کوون پس از لیکوئید کردن ده‌ها هزار سرمایه‌گذار، همچنان رفتار متکبرانه ای در توییتر دارد.

همانطور که توسط U.Today گزارش شده است، قیمت توکن جدید Luna در اولین روز عرضه آن بیش از ۷۰ درصد سقوط کرد.

طالب ادعا می کند که Kwon منتظر یک رالی دیگر بیت کوین برای افزایش قیمت LUNA است.

این فیلسوف لبنانی-آمریکایی که قبلاً نسبت به بیت کوین خوش بین بود، موضع خود را در مورد این رمزارز تغییر داد. سال گذشته، طالب مقاله ای را منتشر کرد و در آن توضیح می‌دهد که چرا ارزش بزرگترین ارز دیجیتال جهان واقعاً صفر است. او همچنین بیت کوین را به عنوان یک «حیله» مورد انتقاد قرار داده است.

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی پرشیا بلاکچین نمی باشد.

منبع: u.today



منبع