زمان خبر:6 دقیقه قبل

ماریا کری(Mariah Carey) روز جمعه به خاطر اهنگ کلاسیک کریسمسس سال 1994 خود با نام “All I Want for Christmas Is You” توسط یک ترانه سرا که گفته بود پنج سال قبل ترانه ای با همین عنوان را نوشته است،مورد شکایت قرار گرفت.

در شکایتی که در دادگاه فدرال نیواورلئان ارائه شده، اندی استون از کری، نویسنده همکارش و شرکت موسیقی سرگرمی سونی (NYSE:SONY) به دلیل نقض حق چاپ و اختلاس، از جمله سایر ادعاها، به دنبال غرامت حداقل 20 میلیون دلاری است.

استون که در نقش وینس ونس با گروه پاپ کانتری وینس ونس و والیانتز اجرا می کند، متهمان را به سوء استفاده غیرقانونی از “محبوبیت و سبک منحصر به فرد” او متهم کرد و گفت با ضبط آهنگ جدیدتر بدون اجازه او باعث سردرگمی شده اند.

آهنگ های کری و استون دارای اشعار و ملودی های متفاوتی هستند.

سخنگویان کری و سونی موزیک بلافاصله به درخواست‌ها برای اظهار نظر پاسخ ندادند.

آهنگ کری در آلبوم او “Merry Christmas” ظاهر شد و مدتهاست که پخش گسترده ای در رادیو و محیط های خرده فروشی در طول فصل تعطیلات دریافت کرده است.

همچنین از سال 2019 هر ساله در صدر جدول 100 بیلبورد قرار گرفته است، علیرغم اینکه ربع قرن قبل از آن ثبت شده است. “All I Want for Christmas Is You” نوزدهمین آهنگ شماره 1 کری بود که یک آهنگ کمتر از بیتلز بود.

استون گفت که آهنگ خودش در طول فصل کریسمس 1993 “به صورت گسترده ای” پخش شد و همچنین در نمودارهای بیلبورد ظاهر شد.

از شکایت مشخص نشد ، که استون برای اولین بار چه زمانی از آهنگ کری مطلع شد.

در این شکایت آمده است که وکلای استون برای اولین بار در آوریل 2021 با متهمان در مورد استفاده غیرمجاز آنها تماس گرفتند، اما “نتوانستند به توافق برسند.”

 

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی پرشیا بلاکچین نمی‌باشد.
منبع:investing



منبع