زمان خبر:6 دقیقه قبل

باتوجه به گزارش رویترز، بر اساس داده های آزمایشی مرحله ای که در روز شنبه ارائه شد، داروی Trodelvy شرکت Gilead Sciences (NASDAQ:GILD)، به مدت 1.5 ماه یا 34 درصد طول مدت زمانی را که زنان مبتلا به مراحل پیشرفته شایع ترین نوع سرطان سینه بدون بدتر شدن بیماری زندگی می کردند، افزایش داده است.

مطالعه فاز سه، ترودلوی را با شیمی‌ درمانی در 543 بیمار مبتلا به تومورهای حساس به هورمون مقایسه کرده است.

داده هایی که در شیکاگو در نشست سالانه انجمن انکولوژی بالینی آمریکا (ASCO) ارائه شد، بقای بدون پیشرفت را برای گروه ترودلوی 5.5 ماه در مقایسه با 4 ماه قبل از شروع بدتر شدن بیماری برای بیماران شیمی‌درمانی نشان می‌دهد.

برخی استدلال خواهند کرد که آیا واقعاً یک تفاوت بالینی معنادار است؟ دکتر جولی گرالو، مدیر ارشد پزشکی ASCO به رویترز گفت. “نکته اصلی در اینجا این است که ما شواهدی از اصل کارکرد این دارو داریم. من مطمئن هستم که موثر خواهد شد.”

ترودلوی که با نام ساسیتوزوماب گوویتکان نیز شناخته می شود، از یک آنتی بادی هدف گیری تومور برای ارائه داروی ضد سرطان استفاده می کند. بیماران مبتلا به سرطان سینه متاستاتیک حساس به هورمون و HER2 منفی با درمان غدد درون ریز همراه با داروهای هدفمند درمان می شوند. از آنجایی که بیماری مقاوم می شود، درمان به شیمی درمانی با فواید فزاینده کوتاه، محدود می شود.

 

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی پرشیا بلاکچین نمی‌باشد.

منبع: Investing



منبع