زمان خبر:10 دقیقه قبل

فروپاشی اخیر ارزهای دیجیتال Terra (LUNA) و استیبل کوین الگوریتمی Terrausd (UST) سؤالاتی را در مورد اینکه آیا خالق آنها، Do Kwon، می تواند پاسخگو باشد یا خیر، ایجاد کرده است.

سی ان بی سی روز پنجشنبه گزارش داد که رندال الیسون، استاد حقوق در دانشکده حقوق دانشگاه جورج واشنگتن که 12 سال به عنوان دستیار وکیل ایالات متحده در ناحیه کلمبیا گذرانده است، توضیح داد که بعید است کوون مورد پیگرد کیفری قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه دادستان ها باید تخلفات مجرمانه را بدون تردید معقول اثبات کنند، گفت: “این مانند قتل نیست که شما شاهدان را بیاورید تا شهادت دهند که چه کسی ماشه را کشیده است.”

این کارشناس حقوقی تصریح کرد:

ما سعی می کنیم ثابت کنیم که در ذهن یک نفر چه می گذرد. این اغلب یک فرآیند بسیار پر دردسر است.

او توضیح داد که این روند “شامل بررسی اسناد و مدارک زیادی، و گفتگو با افراد بسیار زیادی و برخورد با همه وکلای آنها از طریق آن فرآیند و برنامه ریزی زمان هیئت منصفه و جلسات دادگاه است.”

رناتو ماریوتی، دادستان فدرال و وکیل دادگستری سابق، تاکید کرد که دادستان‌ها باید وضعیت ذهنی متهم را فراتر از شک معقول اثبات کنند و اظهار داشت که آنها “اغلب بر ایمیل‌ها، متن‌ها، توییت‌ها و اظهارات دیگر تکیه می‌کنند.”

الیسون از ترانوس و الیزابت هولمز، مدیرعامل سابق، مثال زد. در این مورد، آن‌ها به سرمایه‌گذاران گفتند که از ماشین‌های خودشان برای آزمایش نمونه‌های خون استفاده می‌کنند در حالی که در واقع از ماشین‌های شرکت‌های دیگر برای انجام آزمایش‌ها استفاده می‌کنند. الیسون نظر داد:

چیزهایی از این دست نشان‌دهنده قصد فریب و کلاهبرداری در مقابل قضاوت‌های نادرست، اشتباهات یا سایر اشکال کمتر سوء رفتار است.

بر خلاف پرونده های جنایی، بار اثبات برای پرونده های مدنی بسیار کمتر است و معمولاً مبتنی بر غلبه شواهد است. بر اساس استاندارد برتری، بار اثبات زمانی برآورده می‌شود که طرفی که بار دارد حقیقت یاب را متقاعد کند که بیش از 50٪ احتمال دارد که ادعا درست باشد.

الیاسون شرح داد:

اغلب، در این نوع موارد، راه حل های مناسب به مدنی، نظارتی و اداری ختم می شود – و در واقع جزایی نیست.

پرونده های مدنی می تواند شامل شکایت از سوی سرمایه گذاران رمزارز باشد. در کره جنوبی، یک شکایت دسته جمعی قبلاً علیه Kwon، شرکت Terraform Labs و یکی از بنیانگذاران شرکت تنظیم شده است.

در ایالات متحده، Kwon در حال حاضر با کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) مشکل دارد. او در اوایل سال جاری از چند احضاریه طفره رفت و درخواستی در مخالفت با تنظیم کننده ارائه کرد.

این کارشناس حقوقی خاطرنشان کرد: علاوه بر افراد خصوصی که متضرر شده‌اند، بسیاری از سازمان‌ها یا دولت‌های بالقوه دیگر نیز می‌توانند به این رفتار نگاه کنند.

مسائل مربوط به صلاحیت قضایی وجود دارد … زیرا او در ایالات متحده نیست مقامات کره جنوبی ممکن است در مورد تحریم های احتمالی چیزی برای گفتن داشته باشند.

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی پرشیا بلاکچین نمی‌باشد.
منبع:news.bitcoin



منبع