زمان خبر:3 ثانیه قبل

بنابر گزارش رویترز سیدنی، تولیدکننده آلومینیوم روسی Rusal، شکایتی را علیه معدنچی جهانی Rio Tinto (NYSE:RIO) تنظیم کرده است تا دسترسی 20 درصدی به سهام آلومینیوم اکسید تولید شده در یک پالایشگاه مشترک در کوئینزلند را به دست آورد.

این شکایت پاسخ استرالیا به حمله روسیه به اوکراین را به چالش می کشد، که شامل تحریم های گسترده ای علیه شرکت ها و الیگارشی های روسی بود که با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه ارتباط داشتند.

ریو وارد عمل شد تا کنترل انحصاری کوئینزلند آلومینا را در ماه آوریل (فروردین) به دست آورد و Rusal را به حاشیه برد و دسترسی آن به خروجی آلومینیوم اکسید پالایشگاه را کاهش داد، ترکیبی که آلومینیوم از آن مشتق می شود. ریو 80 درصد از پالایشگاه را در اختیار دارد در حالی که روسال مالک 20 درصد باقی مانده است.

بر اساس اسناد دادگاه بررسی شده توسط رویترز، واحد استرالیایی شرکت آلومینا و بوکسیت Rusal، در یک پرونده قضایی در دادگاه فدرال استرالیا گفت که شرایط لازم برای دخالت ریو برای در دست گرفتن کنترل وجود ندارد و به منزله نقض تعهدات است.حرکت ریو در QAL نیز اندکی پس از آن صورت گرفت که بزرگترین معدنکار سنگ آهن جهان همه روابط خود را با شرکت‌های روسی به دلیل تهاجم مسکو به اوکراین قطع کرد. درحالی که روسیه اقدامات خود در اوکراین را “عملیات ویژه” می خواند.

استرالیا همچنین در ماه مارس (اسفند 1400) صادرات آلومینیوم اکسید و سنگ معدن آلومینیوم از جمله بوکسیت به روسیه را ممنوع کرده است.

 

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی پرشیا بلاکچین نمی‌باشد.

منبع: Investing



منبع