زمان خبر:8 دقیقه قبل

یک مطالعه صندوق بین‌المللی پول (IMF) در مورد مصرف انرژی، اهمیت انتخاب‌های طراحی در اکوسیستم رمزنگاری را برای ایجاد یک سیستم پرداخت اصلی سازگار با محیط زیست نشان داد.
در مطالعه‌ای با عنوان «ارزهای دیجیتال و مصرف انرژی»، صندوق بین‌المللی پول مصرف انرژی دارایی‌های کریپتو را بر اساس عناصر طراحی متمایز آن‌ها برای ارزیابی مکانیسم ایده‌آل برای توسعه ارزهای دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) بررسی کرد.

صندوق بین‌المللی پول با به اشتراک گذاشتن زمینه بحث‌های سیاستی پیرامون اثرات زیست‌محیطی ارزهای دیجیتال، توصیه کرد که از برنامه‌های دفتر کل توزیع‌شده مبتنی بر اثبات کار (PoW) دوری کنید و اضافه کرد:
به طور خاص، بیت کوین (BTC)، برآورد می شود که انرژی زیادی (حدود 144 تراوات ساعت (TWh)) در سال مصرف می کند. اگرچه راه حل های مقیاس پذیری هزینه انرژی در هر تراکنش را کاهش می دهند، اما هزینه کلی انرژی را کاهش نمی دهند.
با این حال، این سازمان بین‌المللی بازده انرژی بالایی را که دارایی‌های رمزنگاری مجاز غیر PoW در مقایسه با سیستم مالی سنتی ایجاد می‌کند، تصدیق کرد:

پتانسیل دارایی‌های کریپتو بدون مجوز PoW برای کاهش مصرف انرژی نسبت به سیستم پرداخت موجود ناشی از صرفه‌جویی در انرژی در معماری‌های پردازش اصلی و روش‌های پرداخت کاربر است.
در نتیجه گیری از این مطالعه، توصیه صندوق بین المللی پول به بانک های مرکزی این است که “CBDC ها را با هدف صریح طراحی سازگار با محیط زیست” انجام دهند. این به معنای انتخاب پلتفرم‌ها، سخت‌افزارها و گزینه‌های طراحی با «ردپای کربن کمتر از سیستم‌های قدیمی بانک‌های مرکزی» درست از مرحله آزمایش است.
علاوه بر مؤلفه‌های سازگار با محیط زیست، به بانک‌های مرکزی توصیه شد که ویژگی‌های دیگری مانند انطباق، انعطاف‌پذیری بالاتر و قابلیت‌های آفلاین را در CBDCها لحاظ کنند.

 

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی پرشیا بلاکچین نمی باشد.

منبع:cointelegraph



منبع