زمان خبر:4 ثانیه قبل

یکی از مدیران ارشد کمپانی خودروسازی BYD چین در مصاحبه ای که اوایل روز چهارشنبه منتشر شد گفته است این شرکت آماده می شود تا به زودی باتری های مورد نیاز تسلا (NASDAQ:TSLA) “را تامین کند.

گفتنی است که BYD، بزرگترین تولید کننده ناوگان حمل و نقل در جهان، از جمله وسایل نقلیه برقی و خودروهای برقی هیبریدی پلاگین، پیش از این وظیفه تامین باتری برای خودروسازان دیگر از جمله تویوتا را نیز بر عهده داشته است.

در سال 2020، شرکت BYD به طور رسمی باتری Blade خود را به بازار عرضه کرد، یک باتری لیتیوم-آهن-فسفات (LFP) کم حجم به عقیده وانگ چوانفو (Wang Chuanfu) رئیس شرکت، نسبت به سایر جایگزین های موجود در بازار ایمن تر بوده و آتش نمی گیرد.

در حال حاضر غول باتری سازی چینی CATL تنها تامین کننده باتری های LFP برای تسلا است و این خودروساز معروف، از سال 2020 از این باتری ها در خودروهای تولید شده در کارخانه شانگهای استفاده می کند.

تسلا فاش کرده است که تقریباً نیمی از خودروهایی که در سه ماهه اول سال جاری تولید شده اند، به باتری‌های LFP مجهز بوده اند. این باتری رقیبی ارزان‌تر برای سلول‌های مبتنی بر نیکل و کبالت به شمار می رود که در غرب بیشترین استفاده را دارند.

 

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی پرشیا بلاکچین نمی‌باشد.

منبع: investing



منبع