اولین پلتفرم خوداصلاحگر میان ارزهای دیجیتال به تزوس اختصاص دارد. شاید جالب باشد بدانید پلتفرم قراردادهای هوشمند تزوس همانند اتریوم است و امکان ایجاد برنامه‌های غیرمتمرکز را به راحتی ایجاد می‌کند اما با یک تفاوت که<<این پلتفرم از الگوریتم اجماع اثبات سهام استفاده می‌کند.>>

در واقع سهام‌داران می‌توانند به تغییراتی که می‌خواهند اعمال شود رای دهند که راجع به طرح‌های پیشنهادی توافق صورت گیرد.

 

تزوس در سایت خود ویژگی‌های اساسی زیر را برای توصیف پلتفرم خود به کار برده است:

 

خود اصلاحگر

با داشتن ویژگیِ خود اصلاحگر  تزوس قادر است بدون این که از زنجیره‌ها جدا شده و به دو بلاکچین متفاوت تبدیل شود، به روزرسانی‌های خود را اعمال کند؛  از جمله قابلیت‌های این ارز دیجیتال می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

1)از چند قسمت شدن جامعه جلوگیری می‌شود

2)مانع تغییر انگیزه و اهداف سهام‌داران می‌شود

3)مانع مختل شدن شبکه در طول زمان خواهد شد

4)باعث کاهش اجرای به روزرسانی در پروتکل‌ها و اجرای نوآوری‌ها در آینده می‌شود

 

مدیریت درون زنجیره‌ای

زمانی که نامی از مدیریت به میان می‌آید تزوس این امکان را به تمامی سهامداران خود می‌دهد که در مدیریت پروتکل دخیل باشند؛ در حقیقت چرخه انتخاباتی برای سهامداران به منزله یک فرایند سازمان‌یافته است که باید در نهایت درباره طرح‌های پیشنهادی توافق جمعی حاصل کنند.

 

نوآوری غیرمتمرکز

مجموعه‌ای از  اصلاحات پیشنهاد شده در این قسمت پذیرفته می‌شوند. این اصلاحات می‌تواند شامل پرداخت کردن به گروه‌ها یا افرادی باشند که قصد بهبود پروتکل را دارند.

 

با این نوع ساز و کار در واقع می‌توانید به صورت غیرمتمرکز تامین مالی نگهداری از شبکه را ممکن سازید؛ هم چنین با ایجاد یک اکوسیستم از توسعه‌دهندگان فعال و متنوع که برای مشارکت در پروتکل انگیزه اقتصادی دارند، می‌توانید روند توسعه و پذیرش تزوس را بهبود بخشید.

 

قراردادهای هوشمند و بررسی رسمی

همواره می‌توانید با استفاده از پلتفرم تزوس به ایجاد قراردادهای هوشمند بپردازید که با استفاده از آن هیچ گونه دستکاری از جانب شخص ثالث نخواهید دید؛ علاوه بر این تزوس یک تکنیک برای بهبود امنیت قراردادهای امنیت است که اگر از این تکنیک‌ها به روش مناسبی استفاده کنید، می‌توانید از باگ‌های هزینه‌بر و جنجال آفرین در آینده جلوگیری کنید.

 

اثبات سهام

در شبکه‌های همتا به همتا و غیرمتمرکز مشارکت کنندگان منابع محاسباتی لازم را برای بقا و ادامه حیات شبکه فراهم می‌کنند.

 

درست بر عکس ارزهای دیجیتال دیگر که مبتنی بر اثبات سهام هستند، در تزوس هر سهامداری قادر است در فرایند اجماع شرکت کرده و به همین دلیل در تامین امنیت و پایداری همیشگی شبکه دخیل باشد.

 

نکته حائز اهمیت این است که موانع ورود در ساز و کار تزوس کمتر از دیگر ارزهای دیجیتال  و هزینه‌های آن نیز در مقایسه با دیگر ارزها اندک است.

 

نمایندگی

همان‌طور که می‌دانید لازمه مشارکت در فرایند اثبات سهام یک سپرده امن است؛ با توجه به اینکه اثبات سهام بر روی درستکار بودن اکثریت افراد شبکه استوار است، امنیت تزوس هم با پروتکل انرژی بخش آن از طریق مجازات افرادی که تقلب می‌کنند و بالعکس پاداش دادن به افراد راستگو در شبکه تحقق می‌یابد.

 

لطفا توجه داشته باشید کاربرانی که تمایل ندارند مستقیماً در پروتکل اجماع شرکت کنند، قادر به انتخاب نماینده و سپردن حقوق خود به آن‌ها هستند.



منبع