زمان خبر:1 دقیقه قبل

شاخه تحقیقاتی کنگره آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد، نسل بعدی هواپیمای تشریفاتی ریاست جمهوری که توسط شرکت بوئینگ (NYSE:BA) ساخته می شود، به دلیل افزایش فشار بازار کار مکانیک ها و میزان مجوزهای امنیتی کمتر از حد انتظار، با خطر تاخیر بیشتر مواجه است.

افزون بر این، در گزارشی که توسط دیوان محاسبات ایالات متحده (GAO) منتشر شد، به نیاز مبرم بوئینگ برای تغییر و تعیین یک تامین کننده جدید برای برخی از کارهای داخلی شرکت به عنوان یک خطر بزرگ در جهت برنامه زمانی آن اشاره شده است.

گفتنی است که ایرفورس وان، هواپیمای ریاست جمهوری فعلی، با 4000 فوت مربع (372 متر مربع) فضا، در سه طبقه شامل اتاق کنفرانس و مجموعه پزشکی طراحی شده است.

هواپیماهای بوئینگ 747-8s به گونه ای طراحی شده اند که بتوانند در بدترین سناریوهای امنیتی مانند جنگ هسته ای پرواز کنند. این هواپیماها با سیستم های اویونیک نظامی، ارتباطات پیشرفته و سیستم دفاع شخصی مجهز شده اند.

بوئینگ در سال 2018 قراردادی 3.9 میلیارد دلاری برای دو فروند هواپیمای  747-8s امضا کرد که قرار بود در حدود سال 2024 تحویل داده شوند. اما پنتاگون اخیراً اعلام کرد که احتمالاً این هواپیماها تا سال 2026 تحویل داده نخواهند شد.

GAO در گزارش خود گفته است: « به دلیل بازار کار رقابتی، بوئینگ با محدودیت نیروی کار مکانیک هواپیما مواجه شده است. به علاوه، تایید مجوز امنیتی کمتر از تعداد برنامه ریزی شده برای کارگران ماهر دیگر معضلی است که این کمپانی بزرگ هواپیماسازی با آن دست و پنجه نرم می کند.”

در دسامبر 2016، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور پیشین ایالات متحده، از مدیرعامل وقت بوئینگ، دنیس مویلنبرگ (Dennis Muilenburg)، قول گرفت که هزینه جایگزینی ایر فورس وان از 4 میلیارد دلار بیشتر نخواهد شد. علاوه بر این، طرح رنگ قرمز، سفید و آبی تیره پیشنهاد شده توسط ترامپ نیز می تواند مشکل ساز باشد.

سخنگوی نیروی هوایی روز چهارشنبه گفت: «با تحلیل‌های بیشتر به این نتیجه رسیده ایم که رنگ‌های تیره‌تر در قسمت زیرین هواپیمای VC-25B ممکن است به افزایش دمای بیش از حد مجاز تعداد کمی از قطعات منجر شود.»

 

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی پرشیا بلاکچین نمی‌باشد.

منبع: investing



منبع