زمان خبر:35 ثانیه قبل

بر اساس گزارش روز جمعه منتشر شده توسط وال استریت ژورنال، صندوق پوشش ریسک ارزهای دیجیتال، Three Arrows Capital (3AC) در حال کار بر روی تضمین یک توافق نامه نجات است.

این شرکت ارزهای دیجیتال از سقوط ترا، یکی از بزرگترین پروژه های بلاک چین که در اوایل ماه می (اواسط اردیبهشت) به طور کامل از بین رفت، ضربه سختی خورد. به گفته یکی از بنیانگذاران آن، کایل دیویس (Kyle Davis)، که بالاخره در مورد مشکلات مالی این صندوق تامینی صحبت کرده است، پوزیشن ۲۰۰ میلیون دلاری 3AC در توکن لونا پس از سقوط قیمت این توکن و استیبل کوین TerraUSD، تقریبا به صفر رسید.

در حالی که 3AC توانست ضربه اولیه ناشی از تتر را تحمل کند، پس از آن به دلیل کاهش قیمت ارزهای دیجیتال، دچار مشکل شد. در اوایل این هفته، قیمت بیت کوین به ۲۰،۰۰۰ دلار سقوط کرد که پایین ترین سطح قیمتی آن از دسامبر ۲۰۲۰ (آذر ۹۹) است.

دیویس می‌گوید که این صندوق تامینی در حال حاضر در حال ارزیابی برخی از دارایی های غیر نقدشونده خود است.

دیویس، 3AC را به همراه همکلاسی خود ژو سو (Zhu Su) در سال ۲۰۱۲ تأسیس کرد. این دو در نهایت به یکی از بزرگترین هولدرهای ارزهای دیجیتال در جهان تبدیل شدند و 3AC میلیاردها دلار را مدیریت می‌کرد.

ژو به دلیل تز بدنام “ابر چرخه” خود شهرت یافت. در فوریه گذشته (بهمن ۱۴۰۰)، او طی یک پادکست پیش‌بینی کرد که قیمت بیت‌کوین در نهایت به ۲/۵ میلیون دلار می‌رسد. در اواخر ماه می (اوایل خرداد)، ژو بالاخره اعتراف کرد که این تز “متاسفانه” اشتباه بوده است.
پس از اینکه شایعات در مورد مشکلات 3AC در اوایل ماه ژوئن (اواسط خرداد) منتشر شد، ظاهرا ژو با یک توییت مبهم در مورد همکاری با “احزاب مربوطه” آنها را تایید کرد. این صندوق تامینی تا به حال در مورد مشکلات خود سکوت کرده بود و درخواست اظهار نظر را رد می‌کرد.

روز پنجشنبه، فایننشال تایمز گزارش داد که 3AC نتوانسته است به کال مارجین های وام دهندگان پاسخ دهد. وام دهنده محبوب ارزهای دیجیتال BlockFi تایید کرد که برخی از پوزیشن های این صندوق تامینی را لیکوئید کرده است.

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی پرشیا بلاکچین نمی‌باشد.
منبع: u.today



منبع