زمان خبر:6 ثانیه قبل

Casper با معماری آینده‌ نگر خود طوری طراحی شده است که اطمینان حاصل کند که پلتفرم به طور مستمر مطابق با نیازهای در حال تکامل کاربرانش توسعه می‌یابد و حداکثر دسترسی به آن برای توسعه‌ دهندگان با هر زمینه‌ ای است. طبق وایت پیپر رسمی، Casper برای مطابقت با نیازهای سازمانی و توسعه دهنده بهینه شده است. ماموریت کاسپر آغاز عصر جدیدی برای وب 3 است، زیرا تقاضا برای خدمات بصری و به هم پیوسته همچنان در حال افزایش است. کاسپر این کار را با حل سه‌گانه پذیرش انجام می‌دهد: ارائه امنیت در سطح سازمانی، مقیاس‌پذیری و تمرکززدایی همه در یک پروتکل بلاک چین.

 

بنیانگذاران CASPER 

شبکه اصلی کسپر در 30 مارس 2021 راه اندازی شد. از جمله بنیانگذاران این پلتفرم می توان به Medha Parlikar اشاره کرد. وی در زمینه های فنی دارای تجربه های فراوانی می باشد.

Mrinal Manohar از دیگر بنیانگذاران کسپر است که در زمینه برنامه نویسی کامپیوتر و امور مالی تجربه های گسترده ای دارد. این فرد مشارکت های گوناگونی در حوزه صنعت بلاکچین داشته است و همچنین از سال 2012 به عنوان یک سرمایه گذار در اتریوم، فایل کوین و دیگر رمز ارزها فعالیت نموده است.

علاوه بر مهارت های فنی، نقاط قوت مدا شامل ایجاد تیم های فنی با عملکرد بالا و الهام بخشیدن به آنها برای ارائه راه حل هایی است که مشکلات مشتری را حل می کند.

 

مرینال هم به عنوان برنامه نویس کامپیوتر و هم به عنوان یک حرفه ای امور مالی، حرفه ای گسترده دارد. قبل از تأسیس کاسپر، مرینال یک مدیر ارشد و رئیس بخش فناوری/رسانه/ مخابرات در ساگارد کپیتال، یک کارمند سهام خصوصی در Bain Capital و یک مشاور وابسته در Bain & Company بود. علاوه بر مشارکت های حرفه ای خود در صنعت بلاکچین، مرینال از سال 2012 شخصاً به عنوان سرمایه گذار اولیه در اتریوم، بلاک استاک، بیس، میکر، فایل کوین و غیره در این بخش سرمایه گذاری کرده است.

 

چه چیزی کاسپر را منحصر به فرد می کند؟

Casper یک استفاده منحصر به فرد از فناوری بلاکچین و روش اجماع اثبات سهام (PoS) است. به دلیل رویکرد کاملاً غیرمتمرکز آن، شبکه از نظر موارد استفاده بسیار متنوع است. نه تنها این، کاسپر دارای طراحی مقاوم در برابر آینده است، با قراردادهای هوشمند قابل ارتقا و هزینه های گاز قابل پیش بینی برای معاملات. علاوه بر این، کاسپر در حال معرفی استاندارد جدیدی برای مصرف انرژی بلاک چین است و 136000 درصد انرژی کارآمدتر از بیت کوین است.

 

مشخصات ابتکاری Correct-by-Construction (CBC) Casper یکی از ویژگی های قابل توجه شبکه است. این مشخصات امکان پذیرش سریع خدمات بلاکچین را در تمام سطوح سازمانی فراهم می کند. Casper با تکیه بر توافق PoS، مقیاس پذیری و راه حل های مدیریت پایگاه داده را تضمین می کند. Casper و توکن CSPR نتیجه سالها تحقیق توسط CasperLabs است.

 

علاوه بر این، CasperLabs برای ارائه خدمات و پشتیبانی در سطح سازمانی برای سازمان‌هایی که در شبکه Casper ساخته می‌شوند، وجود دارد، مشابه اینکه Red Hat از ساخت‌وساز سازمان‌ها در اکوسیستم لینوکس پشتیبانی می‌کند. به لطف تجربه منحصربه‌فرد تیم در اجرای خدمات در سازمان‌های نرم‌افزاری سازمانی مانند Adobe، Avalara و Google، CasperLabs به طور منحصربه‌فردی آماده است تا Casper را به‌عنوان بلاکچین بالفعل برای تعداد فزاینده‌ای از سازمان‌های سازمانی که می‌خواهند در محیط‌ های Web3 بسازند، ارتقاء دهد، اما به اختصاصی‌تر نیاز دارند. سطوح پشتیبانی از پروژه های منبع باز و غیرمتمرکز ممکن است.

 

امنیت شبکه کاسپر

شبکه Casper برای امنیت شبکه خود به مکانیزم اجماع PoS متکی است. PoS برای انتخاب اعتبار سنجی گره ها به شرط بندی توکن بستگی دارد، که به اجماع اجازه می دهد تا بسیار متنوع و مقیاس پذیر باشد. برخلاف اجماع اثبات کار (PoW) که توسط بلاکچین بیت‌ کوین استفاده می‌شود، PoS برای انجام اعتبارسنجی‌ها و افزودن بلوک‌ های جدید به زنجیره نیازی به مقادیر زیادی نیروی الکتریکی یا محاسباتی ندارد.

 

کاسپر همچنین از مشخصات Casper Correct-by-Construction (CBC) استفاده می کند که از رویکرد ارتقا یافته ای برای برنامه های کاربردی تحمل خطا بیزانس (BFT) استفاده می کند. معماری درجه سازمانی کاسپر ممیزی های امنیتی متعددی را تکمیل کرده است، آخرین مورد با Trail of Bits در ژانویه 2021، که نتایج با شدت بالا صفر پیدا کرد و تأیید کرد که کاسپر “استفاده مناسب از بهداشت امنیتی را نشان داد.”



منبع