زمان خبر:6 دقیقه قبل

به گزارش خبرگزاری رویترز، شورای تنظیم گر رقابت استرالیا روز پنجشنبه اعلام کرده است که دادگاهی محلی شرکت سامسونگ الکترونیک (OTC:SSNLF) را به دلیل ادعاهای گمراه کننده در مورد ویژگی ضد آب بودن برخی از تلفن های هوشمند خود به پرداخت جریمه 14 میلیون دلاری استرالیا (9.65 میلیون دلار) محکوم کرده است.

کمیسیون رقابت و مصرف کننده استرالیا (ACCC) مدعی شده است که سامسونگ (KS: 005930) استرالیا خریداران برخی از گوشی‌های گلکسی خود را در مورد سطح مقاومت آن محصول در برابر آب گمراه کرده است. این نهاد نظارتی برای اولین بار در جولای 2019 (تیر 98) از این شرکت شکایت کرده بود.

در متن این شکایت نامه آمده است که در فاصله زمانی بین مارس 2016 تا اکتبر 2018 (اسفند 94 تا مهر 97)، این شرکت تبلیغاتی در فروشگاه ها و رسانه های اجتماعی منتشر نمود که ادعا می کرد این تلفن ها می توانند در استخرها یا آب دریا استفاده شوند.

با این حال، ACCC صدها شکایت از کاربران دریافت کرد که می‌گفتند گوشی‌های هوشمند آنها به درستی کار نمی‌کنند یا حتی پس از قرار گرفتن در معرض آب به طور کامل از کار افتاده اند.

جینا کاس-گوتلیب (Gina Cass-Gottlieb)، رئیس ACCC، گفته است: این ادعاها “دلیل فروش مهمی را برای این تلفن های گلکسی ایجاد کرد. ممکن است بسیاری از مصرف کنندگانی که گوشی گلکسی خریداری کردند قبل از تصمیم گیری برای خرید یک تلفن جدید، به خاطر تبلیغات غلط گمراه شده باشند.”

 

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی پرشیا بلاکچین نمی باشد.

منبع: investing



منبع