زمان خبر:1 دقیقه قبل

به گزارش استریت تایمز، متیو هو(Matthew Ho) سی و دو ساله ساکن سنگاپور، پس از سرقت هویت به منظور خرید خدمات رایانش ابری و استخراج اتریوم، دومین ارز دیجیتال بزرگ، به 10 سال زندان محکوم شده است. پدرش وثیقه 180 هزار دلاری داده است.

یکی از بنیانگذاران Riot Games، مارک مریل، که به خاطر توسعه بازی ویدیویی چند نفره محبوب League of Legends شهرت دارد، در میان قربانیان این کلاهبرداری بود.

هو توانست جزئیات کارت اعتباری مریل را در یک انجمن وب تاریک به دست آورد. او سپس موفق شد کنترل حساب Amex سازنده بازی را به دست بگیرد و از آن برای ثبت نام در وب سرویس آمازون (AWS) در نوامبر 2017 استفاده کند. مریل به عنوان یک توسعه دهنده بازی محترم، به “سطوح بالا” خدمات رایانش ابری AWS دسترسی داشت.

به دلیل مهارت های خود در جعل اسناد، هو توانست گواهینامه رانندگی مریل را جعل کند تا آمازون را فریب دهد.

کلاهبردار کره ای در مدت زمان فوق موفق به استخراج 350000 دلار اتر شد.

مریل در عرض چند ماه نهایتاً بیش از 5 میلیون دلار بدهی بالا آورد. این کلاهبرداری تنها در ژانویه 2018 کشف شد. او همچنین از هویت مریل برای خرید خدمات محاسباتی گوگل به مبلغ 250 هزار دلار استفاده کرد.

آمازون و گوگل خسارات کارت اعتباری مریل را بازپرداخت کردند.

اتهامات علیه هو ابتدا توسط مقامات ایالات متحده در اکتبر 2019 فاش شد. یک ماه بعد، فوربس گزارش داد که بنیانگذار میلیونر Riot Games یکی از قربانیان است.

هو به دلیل آدرس های IP ارائه شده توسط غول های فناوری به دست پلیس دستگیر شد.

 

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی پرشیا بلاکچین نمی‌باشد.
منبع:utoday



منبع