زمان خبر:2 ثانیه قبل

پس از اینکه دو کمپانی بزرگ خودروسازی ژاپنی تویوتا موتور (NYSE:TM) و سوبارو (OTC:FUJHY) به دلیل خطر شل شدن چرخ ها، برای اولین خودروی برقی خود که در بازارهای جهانی به تولید انبوه رسیده است اعلام فراخوان نمودند، سهام هر دو شرکت کاهش یافت.

فراخوان 2700 دستگاه خودروی شاسی بلند bZ4X توسط تویوتا که کمتر از دو ماه پیش در ژاپن عرضه شد، برای بزرگ‌ترین خودروساز جهان از نظر فروش که به دنبال مقابله با رقیب قدرتمند خود یعنی تسلا (NASDAQ:TSLA) است، یک عقب‌نشینی عمده به شمار می رود.

در همین حال، سوبارو که نزدیک به 20 درصد از سهام آن در اختیار تویوتا قرار دارد، اعلام کرد که در حال فراخوانی حدود 2600 دستگاه از اولین خودروی تمام برقی خود با نام Solterra است. این محصول به طور مشترک با سهامدار اصلی این شرکت توسعه یافته است.

به گزارش نهاد تنظیم کننده ایمنی ژاپن، پیچ های تند و ترمزهای ناگهانی می تواند باعث شل شدن hub bolt چرخ شده و خطر خروج آن از خودرو را افزایش دهد.البته تاکنون هیچ گزارشی مبنی بر وقوع حادثه به دلیل این نقص اعلام نشده است.

پس از انتشار این خبر، سهام سوبارو نزدیک به 5 درصد و تویوتا حدود 1.6 درصد سقوط کرد.

گفتنی است که تاکنون مدل‌های هیبریدی بنزینی-برقی در بازار داخلی تویوتا محبوبیت خیلی بیشتری نسبت به خودروهای تمام برقی آن داشته اند که تنها 1 درصد از خودروهای سواری فروخته شده در ژاپن در سال گذشته را به خود اختصاص داده اند.

 

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی پرشیا بلاکچین نمی باشد.

منبع: investing



منبع